اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یوروپیم

عنصر یوروپیوم (Europium) با نشان (نماد) شیمیایی Eu و عدد اتمی 63، عنصری از جدول تناوبی در دسته فلزات واسطه داخلی است. عنصر یوروپیم (یوروپیوم) عنصر شماره 63 جدول تناوبی مندلیف بوده و خواصی مشابه سایر لانتانید ها دارد. یکی از کمترین عناصر نادر زمین عنصر یوروپیم است. مقدار این ماده تقریبا به اندازه عنصر قلع است.

این ماده در طبیعت هرگز به عنوان عنصر آزاد یافت نشده است. از خواص عنصر یوروپیوم می توان به رنگ سفید نقره ای آن اشاره نمود. این عنصر در هوا با درجه حرارت حدود 150 تا 180 درجه سانتی گراد قابل اشتعال بوده و شبیه کلسیم با آب واکنش می دهد. لازم به ذکر است که از خواص عنصر یوروپیوم می توان به خواص رادیواکتیوی بالای این ماده اشاره نمود.

ایزوتوپ عنصر یوروپیم

عنصر یوروپیوم دارای 2 ایزوتوپ پایدار 151Eu و 153Eu است. در این میان ایزوتوپ یوروپیم 153Eu با فراوانی طبیعی 52٫2٪ فراوان ترین ایزوتوپ این عنصر بشمار می آید. هفده ایزوتوپ از این ماده شناسایی شده است. ایزوتوپ عنصر یوروپیم جذب کننده خوب نوترونی است و برای مطالعه کنترل هسته ای استفاده می شود.

  • Eu(II): سولفید یوروپیم (II)، EuBr2
  • Eu(III): EuBr3، کلرید یوروپیم (III)، اکسید یوروپیم (III) Eu(NO3)3، یوروپیم باریم تیتانات.
  • ترکیبات آلی: Eu(C5H7O2)3

اکسید یوروپیم (III) (Europium(III) oxide) با فرمول شیمیایی Eu2O3 یکی از ترکیبات شیمیایی این ماده است. جرم مولی این ترکیب 351٫926 گرم بر مول می باشد. شکل ظاهری این ترکیب به صورت پودر سفید رنگ است.یوروپیوم تری کلراید یک ترکیب غیر آلی است. این ماده در حالت خشک به صورت پودری کرم رنگ وجود دارد.

این ترکیب شیمیایی در حضور رطوبت به سرعت آن را جذب کرده و یک هگزا هیدرات کریستالی سفید ایجاد می کند که بی رنگ است. تری کلراید یوروپیوم در تحقیقات صنعتی و دانشگاهی کاربرد فراوانی دارد. این ماده، واکنش پذیری بالایی داشته و اغلب به عنوان پیش ماده سایر ترکیبات عنصر یوروپیم کاربرد دارد.

همان طور که گفته شد کلرید یوروپیوم (III) پیش ماده دیگر ترکیبات یوروپیوم است. بنابراین اهمیت بالایی دارد. این ماده را می توان از طریق متاتز نمک با لیتیم بیس (تری متیل سیلیل) آمید به فلز بیس (تری متیل سیلیل) آمید تبدیل کرد. واکنش در THF انجام گرفته و نیاز به رفلاکس دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>