اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یوروپیم

از نوار برجسته درخشان با کاربرد عنصر یوروپیم به عنوان علامت ضد جعل بر روی یورو و سایر پول ها استفاده می شود.کاربرد عنصر یوروپیم به علاوه فسفر در صفحه های نمایشگر خلبانی، تلویزیون (قرمز-نارنجی) و نورهای فلورسنس سه رنگ(قرمز، نارنجی، آبی).

کاربرد عنصر یوروپیوم به شکل EuB6 نوترون ها را در راکتور های هسته ای زاینده جذب کرده و عملیات شکافت هسته را کنترل می نماید.اکسید یوروپیوم کاربرد گسترده ای در فعال سازی فسفر و وانادات ایتریم داراست.کاربرد عنصر یوروپیوم برای تولید کاتالیزور ها و صیقل دادن شیشه نیز مناسب است. درواقع کاربرد های این ماده در حال افزایش است.

اثرات خواص عنصر یوروپیم در سلامتی

وجود در محیط های کار خطرناک است. ممکن است گاز آن با هوا استنشاق شده و باعث انسداد ریه شود. اگر استنشاق برای مدتی طولانی صورت گیرد، اثرات مخرب بر سلامتی بیشتر خواهد بود. عنصر یوروپیوم می تواند باعث ایجاد سرطان در انسان شده و استنشاق این ماده احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.

این ماده در صورتی که در بدن انسان تجمع یابد می تواند برای کبد هم خطرناک باشد. اثرات زیست محیطی یوروپیوم به طرق مختلف و عمدتا توسط صنایع در محیط پراکنده می شود. با دور ریختن لوازم منزل نیز مقداری یوروپیم وارد محیط زیست می شود. یوروپیم در خاک تجمع یافته و در نهایت غلظت آن در بدن انسان، جانوران و ذرات خاک افزایش خواهد یافت.

این ماده در جانوران آبزی باعث آسیب غشای سلولی می شود. این ماده می تواند روی تولید مثل و عملکرد سیستم عصبی اثرات منفی داشته باشد.عنصر یوروپیم نقش بیولوژیکی خاصی ندارد.

ترکیبات عنصر یوروپیم مانند نمک های یوروپیم به صورت خوراکی به سادگی می توانند سمی باشند. توجه شود که مسمومیت این ترکیبات به طور کامل بررسی نشده است. عنصر یوروپیوم تهدید خاص زیست محیطی برای گیاهان یا حیوانات ایجاد نمی کند. اما گرد و غبار فلزی آن باعث ایجاد آتش و خطر انفجار می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>