اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساماریم

عنصر ساماریم در انگلیسی با Samarium شناخته می شود. عنصر ساماریم عنصر شماره 62 جدول تناوبی مندلیف است. عنصر ساماریوم از عناصر فلزی نادر است و درخشش نقره ای براقی دارد. حالت این ماده در شرایط STP جامد است.

از خواص عنصر ساماریم می توان به پایداری قابل توجه در هوا اشاره کرد. این عنصر در هوا در 150 درجه سانتی گراد آتش می گیرد. سه کریستال فلزی از این ماده نیز وجود دارد که در دمای 734 و 922 درجه تغییر می کنند. این ماده در دسته لانتانید ها قرار داشته و خواصی مشابه به سایر عناصر این گروه از فلزات واسطه داخلی را داراست.

ایزوتوپ عنصر ساماریم

عنصر ساماریم 5 ایزوتوپ پایدار به صورت 152Sm، 150Sm، 149Sm، 144Sm، 154Sm است. در بین این ایزوتوپ ها 152Sm با فراوانی طبیعی 26٫75٪ به عنوان فراوان ترین ایزوتوپ این عنصر شناخته می شود. همچنین این ماده سه ایزوتوپ رادیواکتیو دارد. این ایزوتوپ ها شامل 147Sm، 148Sm، 149Sm می باشد.

این عنصر پنج Meta State نیز دارد. حالت فروپاشی اولیه قبل از ایزوتوپ پایدار 152Sm الکترون گیری و حالت اولیه بعد از آن Beta Minus Decay است. محصول فروپاشی اولیه قبل از 152Sm ایزوتوپ های عنصر پرومتیم و محصول اولیه بعد از آن، ایزوتوپ های عنصر اروپیم هستند.

خطرات عنصر ساماریم (ساماریوم)

عنصر ساماریم به طرق مختلف و عمدتا توسط صنایع مختلف در محیط پراکنده شده و به محیط زیست وارد می شود. بدین ترتیب عنصر ساماریوم به تدریج در خاک تجمع یافته و در نهایت غلظت آن در بدن انسان، جانوران و ذرات خاک افزایش می یابد. این افزایش در مقدار این ماده می تواند باعث بروز آسیب هایی به بدن شود.در جانوران آبزی ساماریم باعث آسیب غشای سلولی می شود که روی تولید مثل و عملکرد سیستم عصبی اثر منفی دارد.

نمک های محلول در ساماریم به دلیل بلع خفیف سمی هستند و خطرات سلامتی مرتبط با آن ها وجود دارد. قرار گرفتن در معرض ساماریوم باعث تحریک پوست و چشم می شود. کاربرد و خواص عنصر ساماریم معمولا خطری برای گیاهان و حیوانات ایجاد نمی کند.تمام ترکیبات عنصر ساماریوم بسیار سمی هستند. و برای چشم و دست بسیار سوزش آور می باشند. غبار فلز این عنصر، آتش زا و قابل انفجار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>