اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ساماریم

کاربرد عنصر ساماریم نورپردازی با قوس کربن برای صنعت فیلم سازی را فراهم نموده است. این ماده قادر است ترکیبی با کبالت (SmCo5) تشکیل دهد. این ترکیب یک آهنربا دائمی قدرتمند است و بیشترین مقاومت را در برابر مغناطیس زدایی مواد شناخته شده دارد.

از دیگر کاربرد عنصر ساماریم این است که به عنوان جاذب نوترون در راکتورهای هسته ای و شیشه های جذب مادون قرمز استفاده می شود.ترکیبات ساماریم به عنوان حساس کننده فسفر های مادون قرمز تحریک شده عمل می کنند.اکسید این فلز خواص کاتالیزوری را در از دست دادن آب مواد و دهیدروژناسیون الکل اتیل از خود بروز می دهد.

اکسید ساماریوم در شیشه های نوری برای جذب اشعه مادون قرمز استفاده می شود.اکسید ساماریوم همچنین برای پیشگیری از کریستال فلوراید کلسیم برای استفاده در لیزرهای نوری یا لیزر استفاده می گردد.تغلیظ کریستال های CaF2 برای استفاده در لیزرهای چشمی.

تأثیر ساماریوم -149 در کنترل راکتور از نظر مفهومی مشابه 135Xe است. با این تفاوت که نوع 149 دارای مقطع ضبط نوترون حرارتی بسیار بزرگ و در عین حال پایدار است. بنابراین با پوسیدگی رادیواکتیو به همان روشی که 135Xe مصرف می شود، استفاده نمی گردد.ساخت ضربه گیر های تک سیم پیچ بدون صدا با کاربرد خواص ساماریم کبالت مغناطیسی انجام می شود.لیزرهای X-ray ساماریمی در رادیوگرافی کاربرد دارند.

استفاده در آلیاژ ها و هدفون ها

  • ترکیبات عنصر ساماریم
  • فلوئورید ها: SmF2، SmF3
  • کلرید ها: SmCl2، SmCl3
  • برومید ها: SmBr2، SmBr3
  • یدید ها: SmI2، SmI3
  • اکسیدها: Sm2O3
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>