اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پریمتیم

برای عنصر پرومتیوم 36 رادیو ایزوتوپ شناسایی شده است. در میان آن ها Pm-145 با نیمه عمری برابر با 17٫7 سال، 146Pm با نیمه عمری برابر با 5٫53 سال و147Pm با نیمه عمر 2٫6234 سال پایدار ترین ایزوتوپ عنصر پرومتیم هستند. تمامی ایزوتوپ های رادیو اکتیو این عنصر نیمه عمری کمتر از 300 تا 364 روز دارند. بیشتر آن ها نیمه عمری حتی کمتر از 27 ثانیه دارند. همچنین برای این عنصر 11 حالت برانگیختگی نیز معرفی شده است.

وزن اتمی ایزوتوپ های پرومتیم از 127٫9482600 تا 162٫9535200 تعریف شده است. حالت فروپاشی اولیه قبل از ایزوتوپ پایدار 145 الکترون گیری و حالت اولیه بعد از آن کاهش بتا است. محصولات فروپاشی اصلی قبل از145Pm عنصر Nd و ایزوتوپ های نئودیمیوم و محصول اصلی بعد از آن ایزوتوپ های عنصر Samarium است.

تأثیر خواص عنصر پرومتیم بر سلامتی

عنصر پرومتیم به عنوان یکی از عناصر شیمیایی کمیاب شناخته شده است. کاربرد عنصر پرومتیم در وسایل خانه مانند تلویزیون رنگی، لامپ های فلورسنت، لامپ های ذخیره انرژی و شیشه به کار می رود. جالب است بدانید عناصر شیمیایی نادر ویژگی های مشابهی نیز دارند.

عنصر پرومتیوم به ندرت و به مقدار کم در طبیعت یافت می شود. عنصر پرومتیم تنها در دو نوع کانسار وجود دارد. کاربرد ویژگی و خواص عنصر پرومتیم برای تولید کاتالیزور ها و صیقل دادن شیشه بسیار مناسب است. بنابراین کاربرد عنصر پرومتیم در حال افزایش است.

وجود عنصر پرومتیوم در محیط کار می تواند خطرآفرین باشد. زیرا گاز آن با هوا استنشاق می شود. استنشاق آن می تواند باعث انسداد ریه شود. به ویژه اگر برای مدتی طولانی استنشاق شود. عنصر پرومتیوم باعث ایجاد سرطان در انسان نیز می شود و استنشاق آن احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد. در نهایت وقتی این ماده در بدن انسان تجمع یابد، برای کبد بسیار خطرناک خواهد بود.

اثرات زیست محیطی پرومتیم

عنصر پرومتیوم به اشکال مختلف و بیشتر از طریق صنایع تولید نفت در محیط پراکنده می شود. وقتی لوازم منزل نیز دور ریخته می شوند، عنصر پرومتیوم وارد محیط زیست می شود و می تواند آلودگی ایجاد کند. عنصر پرومتیوم به تدریج در خاک تجمع یافته و در نهایت غلظت آن در بدن انسان، جانوران و ذرات خاک افزایش یافته و ممکن است سبب بروز مشکلات شود.در جانوران آبزی نیز پرومتیم باعث آسیب غشای سلولی می شود. این آسیب روی تولید مثل و عملکرد سیستم عصبی اثر منفی دارد.ترکیبات پرومتیوم شامل موارد زیر است:

  • Chlorides
  • PmCl3
  • Bromides
  • PmBr3
  • Oxides
  • Pm2O3

هشدار کاربرد و مصرف عنصر پرومتیم

به علت خاصیت بالای رادیو اکتیو، به هنگام کار کردن با عنصر پرومتیوم مراقبت بسیار بالایی لازم است. زیرا پرومتیوم می تواند در طی فرایند کاهش بتا اشعه ایکس از خود ساطع کند. و از طرفی نیمه عمر این ماده بسیار کمتر از نیمه عمر پلوتنیوم 239 است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>