اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخلیه الکتریکی

تخلیه الکترواستاتیک (ESD) به عنوان انتقال سریع و خود به خودی بار الکترون ساکن ناشی از میدان الکترواستاتیک بالا تعریف می شود. تخلیه الکترواستاتیک همچنین تجمع بار در یک منطقه خاص بدون جریان جاری است.تعریف دیگر تخلیه الکترواستاتیک افزایش غیرقابل کنترل استاتیک بین اجسام با پتانسیل ولتاژ متفاوت است. بار الکتریکی از طریق جرقه ای بین دو جسم رسانا با پتانسیل های الکترواستاتیک مختلف هنگام نزدیک شدن به یکدیگر جریان می یابد.

ما هر روز وقوع تخلیه الکتریسته ساکن را تجربه می کنیم. به عنوان مثال، قدم زدن در امتداد یک فرش در یک اتاق گرم در زمستان، الکتریسیته ساکن کافی را تولید می کند تا وقتی دستگیره در را لمس می کنیم، تجربه ای تکان دهنده به ما بدهد. در حالی که این تخلیه ناگهانی الکتریسیته ساکن هیچ آسیبی به بدن انسان نمی رساند، اما می تواند برای دستگاه های الکترونیکی حساس بسیار مضر باشد.

تخلیه الکترواستاتیک زمانی اتفاق می افتد که جریان الکتریسیته بین دو جسم که دارای بار الکتریکی هستند، به طور ناگهانی با تماس این دو جسم رخ دهد. تخلیه الکترواستاتیک به این دلیل اتفاق می افتد که الکتریسیته ساکن بین دو جسم ایجاد شده است. الکتریسیته ساکن می تواند بین اجسام به دلیل شارژ مجدد یا القای الکترواستاتیک ایجاد شود. معمولا هنگام تخلیه الکتریکی، جرقه ای از برق بین دو شی دارای بار الکتریکی که به هم نزدیک شده اند، به وجود می آید.

در واقع، تخلیه الکترواستاتیک می تواند جرقه های الکتریکی شگفت انگیزی را ایجاد کند. در دنیای طبیعی، آذرخشی که با صدای غرش قوی همراه است، یک رویداد تخلیه الکترواستاتیک بزرگ است. در مواقع دیگر، تخلیه الکتریکی ممکن است جرقه یا نویز ایجاد کند. با این حال، حتی در صورت عدم توجه، تخلیه الکترواستاتیک همچنان می تواند باعث آسیب به وسایل الکترونیکی شود.

سطوح آگاهی انسانی از تخلیه الکتریکی چقدر است

  • اگر تخلیه بیشتر از 3500 ولت باشد، آن را احساس می کنیم.
  • اگر بیش از 5000 ولت باشد، صدای تخلیه را می شنویم.
  • اگر بیش از 8000 ولت باشد، تخلیه را مشاهده می کنیم.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>