اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تخلیه الکتریکی

هر زمان که روش های سنتی ماشینکاری قابل استفاده نباشد، تولیدکنندگان اغلب به ماشینکاری تخلیه الکتریکی (EDM) روی می آورند. فرایند EDM شامل استفاده از انرژی الکتریکی برای حذف مواد اضافی از یک جسم و ایجاد شکل مورد نیاز برای تولید یک محصول است. مهندسان برای ایجاد قطعاتی که با ماشینکاری سنتی امکان پذیر نیست، به این فرایند تکیه می کنند.

ماشین کاری تخلیه الکتریکی اولین بار در سال 1770 توسط جوزف پریستلی کشف شد.ماشین کاری تخلیه الکتریکی به ویژه در تولید حجم کم مشهور است. چندین فرآیند با استفاده از این روش امکان پذیر است. این فرایندها شامل فرز کاری، تراشکاری، حفاری سوراخ های کوچک و موارد دیگر است. این فرایند منحصر به فرد برای طیف وسیعی از صنایع اعم از خودرو تا صنعت هوافضا ارزشمند است.

در ساخت ابزار و قالب، EDM به دلیل کاربردی که دارد، مخصوصا برای مواد سخت مانند تیتانیوم یا اشکال پیچیده ای که دستیابی به آنها دشوار است، بسیار محبوب است. به بیان ساده، EDM یک فرایند تولید است که با استفاده از الکترود، ترکیبات را از مواد رسانا به طور دقیق حذف می کند.

تجمع بارهای مثبت یا منفی بر روی مواد عایق یا رسانا را الکتریسته ساکن می گویند. این بارها می توانند بر اساس ظرفیت ذخیره شده برخی از مواد نسبت به مواد دیگر، متفاوت باشند. کلمه استاتیک به سادگی به این معنی است که بار را نمی توان با نیروی الکتروموتور یکسان کرد یا انتقال داد تا زمانی که ظرفیت بین دو جسم کاهش نیافته باشد.

یک مثال از تجمع الکتریسته ساکن می تواند دست شما باشد (که ممکن است بار منفی داشته باشد) که به دستگیره در نزدیک می شود (که ممکن است بار مثبت داشته باشد). با نزدیک شدن دست به دستگیره در، ظرفیت بین جسم و دست کاهش می یابد. این امر باعث ایجاد جریان بین دست شما و دستگیره در می شود. این انتقال به عنوان تخلیه الکترواستاتیک یا ESD شناخته می شود.

مزایای ماشینکاری تخلیه الکتریکی چیست؟

چندین مزیت منحصر به فرد در ارتباط با فرآیند EDM وجود دارد. برخی از آنها عبارتند از:

  • می توانید با استفاده از EDM بر روی هر نوع مواد رسانای الکتریکی کار کنید
  • هیچ نیروی مکانیکی در فرآیند EDM دخیل نیست
  • در فرآیند EDM می توانید به شکل های مختلف و عمق ها دست بیابید
  • فرآیند EDM سطح بهتری را برای کار تولید می کند
  • فرآیند EDM قابل استفاده بر روی مواد سخت شده است
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>