اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نئون

لامپ نئون برای اولین بار توسط مهندس فرانسوی جورج کلود اختراع و در فرانسه به ثبت رسید این لامپ ها در تابلوهای الکتریکی، دکمه های مایکروویو، تجهیزات الکترونیکی و مدارها، بنرهای تبلیغاتی در LED ها، LCD ها و صفحه های فلورسنت استفاده می شوند.

لامپ های نئون به جریان کمی نیاز دارند اما بسیار کارآمد نیستند. توان لامپ NE-2H حدود 2.2 لیتر بر وات است که بسیار کمتر از یک لوله فلورسنت مدرن یا LED است.

لامپ های نئون درخشان در اندازه ها و اشکال مختلف تولید می شوند. کوچک ترین آنها حدود 4 میلی متر با دو سر نازک برای لحیم کاری است. بزرگ ترین آنها به شکل یک لامپ گلابی شکل با ابعاد تقریبی 60 میلی متر و پایه پیچ E27 ادیسون است. اما تنوع و اشکال عجیب زیادی در بین آنها وجود دارد.

مزایای لامپ نئون

از مزایای لامپ های نئون می توان به نور یکدست آن اشاره کرد که لایت و چشم نواز است. معمولا کسانی که سبک تبلیغات خاص و کلاسیک را دوست دارند با یک طراحی زیبا از آن استفاده می کنند و باید گفت که بسیار شیک است.از مزایای دیگر آن جنبه نور پردازی و دیزاین تبلیغاتی است که با استفاده از آن می توانید شغل و یا محصول خود را به طور منحصر به فردی به مخاطب معرفی کنید. سایر مزایای عبارتند از:

  • درخشش فوری
  • قابل کاربرد در پیکربندی مینیاتوری
  • محدوده عملیاتی وسیع
  • مصرف برق کم
  • از نظر هزینه ارزان

معایب لامپ نئون

از معایب این لامپ می توان به جنس بدنه شیشه ای آن اشاره کرد که ممکن است با کوچک ترین ضربه و فشاری بشکند پس دقت کنید که این لامپ ها نیاز به مراقبت دارد. ضعف دیگری که متاسفانه در قدیم داشت ایجاد آتش سوزی بود که با رعایت نکردن نکات فنی توسط افراد ناشی این اتفاق می افتاد.

مثلا افتادن سیم ترانس بر روی شیشه نئون ممکن است به سیم شوک وارد کند و با ایجاد جرقه موجب سوختن روکش سیم شود و آتش به نقاط دیگر سرایت کند. خوشبختانه به تازگی ترانس هایی وارد بازار شده است که الکترونیکی هستند و با ایجاد کوچک ترین اتصالی برق را از مدار خارج می کند و از خطر آتش سوزی جلوگیری می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>