اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جریان الکتریکی

الکترونها به طور باورنکردنی به آرامی در مدارهای الکتریکی حرکت می کنند و سرعت متوسط جریان الکترون 0.25 میلی متر در ثانیه است. آنچه الکتریسیته را سریع می کند، سرعت تعامل میدان های الکتریکی با الکترون ها و سرعتی است که این میدان ها به سمت پایین سیم ها حرکت می کنند. به عنوان مثال، به محض اتمام یک مدار الکتریکی، نیرویی که بر الکترون های مدار وارد می شود تقریبا فوری است و همه الکترون ها تقریبا در همان زمان به دور خود می چرخند.

هنگامی که یک الکترون را از ترمینال منفی باتری خارج می کنیم، یک الکترون دیگر وارد پایانه مثبت در طرف دیگر مدار می شود. بنابراین جریان جاری را می توان آنی تلقی کرد. هنگام بررسی مدارها، دو نوع جریان وجود دارد که جریان الکتریسیته را نشان می دهد.جریان معمولی و جریان الکترون در جهت مخالف هم حرکت می کنند و جریان معمولی از مثبت به منفی حرکت می کند، در حالی که جریان الکترون، به عنوان بارهای منفی، از منفی به مثبت حرکت می کند.

وسیله اندازه گیری شدت جریان الکتریکی

جریان برحسب آمپر اندازه گیری می شود. آمپر زمانی تعریف می شود که یک کولن بار برای یک ثانیه در مدار الکترونیکی جریان یابد. تعریف قدیمی آمپر نیرویی است که بر روی دو سیم با فاصله مشخص اعمال می شود.اندازه گیری جریان الکتریسیته با استفاده از آمپرسنج انجام می شود و انواع زیادی از این دستگاه در بازار وجود دارد. این دستگاه بیشتر به دو صورت آنالوگ و دیجیتال در دسترس است.

دستگاه های آنالوگ از یک سیم پیچ استفاده می کنند که روی جریانی که از آن عبور می کند، منحرف می شود و مقدار انحراف متناسب با جریانی است که از آن عبور می کند. در نسخه دیجیتالی از مقاومت الکتریکی برای تبدیل جریان به ولتاژ کوچک استفاده می شود، سپس این میزان به عدد دیجیتال تبدیل می شود.

شدت جریان الکتریکی متوسط را تعریف کنید

یکی از جنبه های مهم جریان الکتریسیته دانستن میزان جریانی است که ممکن است از یک رسانا عبور کند. از آنجا که جریان الکتریسیته یک عامل کلیدی در مدارهای الکتریکی و الکترونیکی است، دانستن اینکه چه جریانی در حال عبور است بسیار مهم است. روش های مختلفی برای اندازه گیری جریان الکتریسیته وجود دارد. یکی از ساده ترین آنها استفاده از مولتی متر است. اگرچه روش های دیگری برای اندازه گیری جریان وجود دارد، اما استفاده از مولتی متر رایج ترین آنها است.

از بین تمام معادلات الکترونیکی، مهم ترین معادله V = IR است. این معادله بیشترین استفاده را در محاسبات دارد. این فرمول نشان می دهد که چگونه ولتاژ، جریان و مقاومت با یکدیگر مرتبط هستند. با این حال، در حالی که این فرمول درست است، اما به درستی به عنوان معادله اصلی نوشته نشده است.درک این نکته بسیار مهم است زیرا این معادله به ما می گوید که جریان را با ولتاژ و مقاومت متفاوت می کند.

جریان الکتریسیته نتیجه وجود ولتاژ و مقاومت است. ولتاژ و مقاومت ویژگی های یک جسم هستند، در حالی که جریان باید ایجاد شود.واحد آمپر به افتخار فیزیکدان بزرگ اندرو ماری آمپر نامگذاری شده است که پدر الکترودینامیک محسوب می شود. در سیستم SI، 1 آمپر جریان بار الکتریکی بین دو نقطه با سرعت یک کولن در ثانیه است. بنابراین جریان نیز بر حسب کولن بر ثانیه یا C/S اندازه گیری می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>