اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

جریان الکتریکی

جریان متناوب بیشتر در ساختمان های دارای سیم کشی مانند خانه ها و ادارات یافت می شود. به این دلیل که ایجاد و انتقال جریان متناوب در فواصل طولانی نسبتا آسان است. در ولتاژهای بالای 110 کیلوولت، انرژی کمتری در انتقال نیرو از بین می رود. در ولتاژهای بالاتر، جریان های الکتریکی کمتری تولید می شود و جریان های کمتر به دلیل سطح پایین مقاومت، گرمای کمتری در خطوط برق تولید می کنند.

بنابراین این بدان معناست که انرژی کمتری به عنوان گرما از دست می رود. با استفاده از ترانسفورماتور می توان جریان های متناوب را به آسانی به ولتاژهای بالا تبدیل کرد.جریان متناوب همچنین برای استفاده در موتورهای الکتریکی عالی است، زیرا موتورها و ژنراتورها در اصل یک نوع دستگاه هستند. تنها تفاوت بین ژنراتور و موتور این است، که موتورها انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. این گونه موتورها در انواع لوازم خانگی مانند یخچال، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی استفاده می شوند.

اثرات جریان الکتریکی

هنگامی که جریان الکتریکی از یک هادی عبور می کند، تعدادی علائم وجود دارد که نشان می دهد جریان در حال عبور است. این علائم عبارتند از:

گرما تولید می شود

احتمالا واضح ترین علائم وجود یک جریان، تولید گرما است. اگر جریان کوچک باشد، مقدار گرمای تولید شده احتمالا بسیار کم است و ممکن است به آن توجه نشود. اما اگر جریان بزرگ تر باشد، ممکن است مقدار قابل توجهی گرما تولید شود. آتش سوزی الکتریکی یک مثال برجسته است که نشان می دهد چگونه جریان باعث ایجاد گرما می شود. مقدار واقعی گرمای ایجاد شده نه تنها توسط جریان، بلکه ولتاژ و مقاومت هادی نیز کنترل می شود.

اثر مغناطیسی

یکی دیگری از علائمی که می توان به آن توجه کرد این است که میدان مغناطیسی در اطراف یک رسانا ایجاد می شود. اگر جریان الکتریکی در یک رسانا در جریان باشد، می توان آن را به قرار دادن یک قطب نما تشخیص داد. با قرار دادن قطب نما نزدیک سیم حامل جریان مستقیم الکتریکی نسبتا زیاد، خواهید دید که سوزن قطب نما منحرف می شود.

توجه داشته باشید که این مورد در شبکه اصلی برق کار نمی کند، زیرا میدان خیلی سریع در حال تغییر است. میدان مغناطیسی تولید شده توسط یک جریان در تعدادی از مناطق به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین با پیچاندن یک سیم به سیم پیچ، می توان اثر مغناطیسی را افزایش داد و یک آهنربای الکتریکی ایجاد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>