اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نورپردازی


بزرگ ترین چشمه نور چیست؟

بزرگ ترین منبع نور موجود در جهان خورشید است. خورشید نور مورد نیاز برای زندگی در روی زمین را تامین می کند.ماه نور را برای زمین تامین می کند، اما نمی تواند به تنهایی نور را تولید کند. در نتیجه ماه چشمه نور نیست بلکه نوری را که از خورشید دریافت می کند به سمت زمین منعکس می کند.

نور طبیعی

نور طبیعی یک طیف کامل و پویا از نور است. طیف کامل به این معنی است که نور شامل همه رنگ های رنگین کمان است. پویا به این معنی است که شدت نور و دمای نور با زمان روز تغییر می کند. خورشید در طیف وسیعی از طول موج ها اشعه از خود ساطع می کند، اما جو زمین بسیاری از تابش های فرابنفش (UV) و مادون قرمز (IR) را مسدود می کند.

نور نه تنها بر ریتم روز و شب ما بلکه بر تعادل ویتامین D در بدن ما نیز تأثیر می گذارد. این ویتامین بسیار مهم است، زیرا به ما کمک می کند تا کلسیم را از غذا جذب کنیم. ما برای تشکیل استخوان، مفاصل و دندان ها به کلسیم نیاز داریم.

نور مصنوعی

نور مصنوعی نور مرئی است که توسط چشمه نور مصنوعی تولید می شود و معمولا برخلاف چشمه نور طبیعی حاوی مقداری اشعه مادون قرمز و ماوراء بنفش است. تشعشعات مرئی و مادون قرمز ناشی از چشمه های نور مصنوعی، اگر بسیار شدید نباشند و در فاصله بسیار نزدیک استفاده نشوند، هیچ تأثیری بر سلامتی ندارند.

شعله

هنگام سوزاندن سوخت، شعله ای تولید می کند که نور را ساطع می کند. این منبع نور در دوران باستان در طول شب برای ایجاد روشنایی قبل از اختراع لامپ استفاده می شده است. نمونه جدید تر مشعل، فانوس ها هستند.

انفجارها

در حین انفجار یک بمب قوی، گرما همراه با نور بسیار زیادی تولید می شود. هنگام آزمایش بمب های اتمی، کل منطقه مورد آزمایش با نور شدید روشن می شود.فرآیندی که طی آن مواد خاص با دریافت انرژی از چشمه دیگر برای مدتی نور ساطع می کنند، فسفرسانس نامیده می شود. در این فرایند برخی از مواد انرژی را ذخیره کرده و سپس انرژی نوری را به تدریج ساطع می کنند. به عنوان مثال می توان ساعت های روکش شده با مواد فسفری را نام برد که در تاریکی می درخشند.

کمی لومینسانس

چشمه نور کمی لومینسانس تابش نور است که در نتیجه یک واکنش شیمیایی رخ می دهد. در این فرایند، انرژی شیمیایی با تغییر اندک یا بدون تغییر در دما به انرژی نوری تبدیل می شود. به عنوان مثال می توان به چراغ های ایمنی اشاره کرد.

بیولومینسانس

فرآیندی است که در آن تولید و انتشار نور توسط یک موجود زنده به دلیل واکنش شیمیایی در بدن آنها انجام می شود. به عنوان مثال می توان به کرم شب تاب، برخی قارچ ها و بی مهرگان دریایی اشاره کرد.د.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>