اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یون

اگر تعداد نوترون های اتم را بر تعداد الکترون ها تقسیم کنیم و عدد به دست آمده کمتر از 1.5 باشد، یون پایدار است. اگر عدد به دست آمده بیشتر از 1.5 باشد یون ناپایدار است. به عنوان مثال یون طلا یک یون پایدار است.یون ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند که شامل کاتیون و آنیون هستند.

کاتیون ها

کاتیون ها یونهایی هستند که بار مثبت دارند زیرا تعداد ذرات پروتون در این یونها از تعداد الکترون ها بیشتر است. نماد کاتیون با یک علامت مثبت فوقانی متصل به فرمول شیمیایی نشان داده می شود.به عنوان مثال در نماد شیمیایی Ca +2 عدد 2 میزان بار است و علامت مثبت یعنی این یون دارای 2 بار مثبت است. در صورتی که هیچ عددی قبل از علامت به علاوه وجود نداشته باشد، فرض می شود که بار یون1 است.

آنیون ها

آنیون ها یونهای دارای بار منفی هستند. تعداد الکترون ها در یک آنیون از تعداد پروتون ها بیشتر است در نتیجه باعث بار منفی می شود. لازم به ذکر است که تعداد نوترون ها هنگام تعیین اینکه اتم یا مولکول آنیون است یا کاتیون اهمیتی ندارد. مشابه کاتیونها، آنیونها نیز با عددی که بار آن را قبل از علامت منفی نشان می دهد، مشخص می شوند.

به عنوان مثال یون کلر -Cl یک بار منفی را حمل می کند. به منظور جلوگیری از هرگونه سردرگمی در به خاطر سپردن یون مثبت و منفی، می توانید با تصور حرف «t» در کاتیون نماد به علاوه آن را به خاطر بسپارید در حالی که حرف «n» در آنیون را می توان برای به خاطر سپردن علامت منفی این یون به کار برد.

به این ترتیب به راحتی می توانید تعاریف را به درستی به خاطر بیاورید. از نظر علمی متضادها جذب هم می شوند بنابراین طبیعی است که کاتیون ها، آنیون ها را جذب کنند زیرا آنها دو بار الکتریکی متضاد هستند.

با رعایت این اصل دو کاتیون همیشه یکدیگر را دفع خواهند کرد زیرا دارای بار مشابه هستند. این جاذبه و دافعه اساس واکنش شیمیایی را تشکیل می دهد. ترکیبات به ویژه نمک ها به راحتی توسط کاتیون ها و آنیون ها تشکیل می شوند. همچنین بهتر است بدانید که یک یون تحت تأثیر میدان مغناطیسی قرار می گیرد زیرا یک بار الکتریکی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>