اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انرژی


می تواند برای محیط زیست مضر باشد

قبل از تبدیل منابع به انرژی مفید، احتراق لازم است و این مسئله می تواند محصولات جانبی مضر تولید کند که منجر به آلودگی محیط زیست می شود. از آنجا که انرژی شیمیایی از مواد آلی مشتق می شود خطر زیادی وجود دارد که محیط زیست تحت تأثیر آن قرار گیرد به ویژه به دلیل احتراق بیش از حد.

با این حال ما به عنوان کاربر می توانیم نقش خود را در کنترل چنین پدیده هایی ایفا کنیم. به عنوان مثال، دولت ها می توانند سیاست هایی را در مورد استفاده مناسب از انرژی برای کاهش ردپای کربن ایجاد کنند. همچنین، موسسات خصوصی در این صنعت می توانند برخی از فناوری های جدید را برای مقابله با چنین معایبی به کار گیرند.

هزینه بالایی دارد

این یکی دیگر از مضرات عملی استفاده از انرژی شیمیایی هزینه بالای آن است. به ویژه تولید انرژی هسته ای به سرمایه زیادی برای سرمایه گذاری و راه اندازی نیروگاه های هسته ای نیاز دارد. توجه به این نکته ضروری است که بسیاری از کشورهای در حال توسعه همیشه نمی توانند از چنین منبع پرهزینه انرژی استفاده کنند. به طور معمول، احداث و تکمیل نیروگاه های هسته ای پنج تا ده سال به طول می انجامد، زیرا طیف گسترده ای از تشریفات قانونی باید انجام شود که اکثرا با مخالفت افرادی که در نزدیکی منطقه زندگی می کنند مواجه می شود.

می تواند زباله های رادیواکتیو تولید کند

این امر به ویژه در مورد تولید انرژی هسته ای صادق است. زباله های تولید شده توسط راکتورها باید به درستی در یک منطقه امن دفع شوند زیرا بسیار خطرناک هستند و اگر به درستی ذخیره نشوند، می توانند تابش ها را نشت کنند. تابش های ساطع شده از این نوع زباله ها می تواند ده ها یا حتی صدها سال دوام بیاورد. به همین دلیل است که ذخیره زباله های رادیواکتیو یک تنگنا برای توسعه برنامه های هسته ای بوده است.

ضایعات هسته ای حاوی ایزوتوپ های رادیویی با نیمه عمر طولانی هستند، به این معنی که آنها به نوعی در جو باقی می مانند. این رادیکال های واکنشی می توانند خاک یا آب را آلوده کنند که به عنوان زباله های مخلوط شناخته می شود که می تواند واکنش های شیمیایی خطرناک ایجاد کند و منجر به عوارض خطرناک شود.

برای مدیریت چنین زباله هایی کارخانه ها معمولا آنها را در ماسه ای در فرایندی که به شیشه زایی معروف است دفن می کنند. با این حال، خطر دیگری که این روش به همراه دارد این است که می توان از پسماندها برای ساخت سلاح های هسته ای استفاده کرد. این تفکر به تنهایی می تواند افراد را از آنچه ماده می تواند بر زندگی آنها تأثیر بگذارد بترساند.

قابل تجدید نیست

بیشتر منابع انرژی شیمیایی را نمی توان دوباره پر کرد. در مورد انرژی هسته ای برخی از مراکز از اورانیوم استفاده می کنند که منبع کمیابی است و در بسیاری از کشورها یافت نمی شود. در حقیقت، چندین کشور برای تامین مداوم این سوخت به مناطق دیگر تکیه می کنند. مانند هر فلز دیگری این ترکیب استخراج و حمل می شود. این بدان معناست که وقتی همه آن استخراج شود، نیروگاه های هسته ای دیگر مفید یا عملیاتی نخواهند بود. با توجه به اینکه محدود است و می تواند خطرناک باشد، نمی توان آن را تجدید پذیر نامید.

برای سلامتی انسان مفید نیست

با توجه به این واقعیت که انرژی شیمیایی بسیار قابل احتراق است، انتظار می رود که از طریق ایجاد آلودگی باعث بیماری های مختلف شود و هرگز برای سلامتی انسان مفید نیست. این به عنوان بزرگ ترین عیب این نوع انرژی تلقی می شود.به همین دلیل محققان و دانشمندان به دنبال منابع جایگزین انرژی هستند که برای انسان و محیط زیست کمتر یا کاملا مضر نباشد. گرمایش زمین در سال های اخیر به دلیل آلودگی شدید در نقاط مختلف جهان بدتر شده است و از طریق منابع جایگزین انرژی می توان آثار آن را کنترل و کاهش داد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>