اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انرژی


منبع فراوان انرژی است

تقریبا همه منابع انرژی شیمیایی مانند نفت خام، چوب، مواد آلی مانند زغال سنگ در سراسر جهان یافت می شود و انسان ها به این منابع انرژی بسیار وابسته هستند. به همین دلیل است که اقتصادهای جهان تحت تأثیر نوسان قیمت آنها قرار می گیرند.یکی از متداول ترین و رایج ترین منابع انرژی شیمیایی موجود این روزها نفت خام است که از لایه های رسوبی زیرین پوسته سیاره ما استخراج می شود. این ماده از فرایند تبدیل شیمیایی که در بقایای فسیل شده گیاهان و حیوانات مرده تحت فشار زیاد ناشی از لایه های زمین رخ می دهد، تولید می شود.

تولید سوخت اکتان بالا

سوخت های اکتان بالا تولید می کند که مقدار قابل توجهی از انرژی را تامین می کنند. نیروی تولید شده توسط سوخت های اکتان بالا که از تصفیه نفت خام به دست می آید در مقایسه با سایر منابع انرژی بسیار زیاد است و این امکان را برای اتومبیل ها، کامیون ها و سایر وسایل نقلیه برای رسیدن به سرعت بالا فراهم می کند. قدرتی که توسط انرژی شیمیایی از طریق شکستن پیوندهای ناشی از احتراق در گاز آزاد می شود بسیار زیاد است و یکی از بزرگ ترین عوامل محبوبیت آن به عنوان منبع سوخت است.

به راحتی می سوزد

قابلیت احتراق آسان یکی دیگر از مزایای بزرگ این انرژی است. در مقایسه با سایر منابع انرژی، سوخت هایی تولید می کند که به سادگی قابل احتراق هستند و قادر به تولید انرژی فوری هستند. فقط نیاز به در دسترس بودن هوا برای اشتعال با محتوای اکسیژن کافی دارد. به بیان ساده، انرژی فوری را می توان به دلیل قابلیت احتراق آسان انرژی شیمیایی تولید کرد.

به طور موثر احتراق ایجاد می کند

کارایی احتراق بستگی زیادی به در دسترس بودن اکسیژن دارد. بنابراین اگر سیستم به خوبی طراحی شده باشد به عنوان مثال موتور خودرو، می توان به احتراق کارآمد دست یافت.با استفاده از منابع شیمیایی انرژی، بازده احتراق قطعا بالا است. این یکی از دلایلی است که چرا انرژی شیمیایی از طریق احتراق نفت خام آزاد می شود و بر هر منبع انرژی دیگری ترجیح داده می شود. مطمئنا بازده احتراق به در دسترس بودن اکسیژن بستگی دارد بنابراین سیستم موتور وسیله نقلیه تأثیر بسزایی در کارایی سفر در جاده یا حتی در هوا دارد.

ذخیره و استفاده از آن آسان و کارآمد است

این انرژی به آسانی در دسترس است و تقریبا در همه چیزهایی که استفاده می کنیم، یافت می شود. میلیاردها سال است که حتی منبع تغذیه بدن ماست و پیشرفت در فناوری انرژی شیمیایی منجر به عمر طولانی باتری های قابل شارژ شده است. همچنین امید است که در آینده در تولید منابع انرژی تجدیدپذیر مورد استفاده قرار گیرد.

برای بررسی بیشتر این جنبه قابل توجه است که انرژی شیمیایی شکلی از انرژی بالقوه است که به آرایش ساختاری مولکول ها یا اتم ها مربوط می شود. این آرایش ممکن است نتیجه پیوند مواد شیمیایی درون یک مولکول یا موارد دیگر باشد. انرژی یک ماده شیمیایی را می توان از طریق واکنش های شیمیایی به اشکال دیگر نیرو تبدیل کرد.به عنوان مثال هنگامی که سوختی سوزانده می شود، انرژی شیمیایی به گرما تبدیل می شود که مشابه هضم مواد غذایی متابولیزه شده در یک ارگانیسم بیولوژیکی است.

نقش مهمی در جامعه و محیط زیست دارد

این انرژی در قالب های مختلف برای جامعه بسیار مفید است. باتری ها با استفاده از مواد شیمیایی متعدد که با یکدیگر در تعامل هستند، انرژی الکتریکی ایجاد می کنند. نوع باتری که به طور گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد سلول روی-مس است که از مواد شیمیایی روی و مس استفاده می کند.

با اتصال سیم به دو سر باتری اسید داخل آن برانگیخته شده و مقداری از روی را تجزیه می کند. الکترون های این عنصر سپس آزادانه در امتداد سیم به طرف مس حرکت می کنند، جایی که مدارهای الکتریکی هدایت می شوند و سپس اجازه می دهند به دستگاهی که با باتری در حال تغذیه است، جریان پیدا کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>