اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


انرژی


کیسه هوا

کیسه های هوا با واکنش شیمیایی داخل کیسه فعال می شوند. انرژی شیمیایی یک سنسور مدار الکتریکی را روشن می کند و سپس سدیم آزید مشتعل می شود. واکنش ایجاد شده گاز نیتروژن تولید می کند که کیسه را با سرعت بسیار بالایی پر می کند.

واکنش آمونیاک و سفید کننده

آمونیاک و سفید کننده هنگام مخلوط کردن یک واکنش شیمیایی ایجاد می کنند. بخارهای سمی به یک ماده شیمیایی معروف به بخار کلرامین تبدیل می شوند. این ترکیب پتانسیل ایجاد هیدرازین را دارد که می تواند باعث ادم، سردرد، تهوع و تشنج شود.

واکنش جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه در صورت مخلوط شدن گاز دی اکسید کربن تولید می کنند. با افزایش حجم، این گاز به محفظه فشار وارد می کند و از دهانه ظرف خارج می شود و جلوه آتشفشانی ایجاد می کند. این واکنش شیمیایی بی خطر است و آن را به یک فعالیت علمی بزرگ برای کودکان تبدیل می کند.

انرژی الکتریسیته

باتری ها دو پایانه دارند آند و کاتد. آنها توسط یک الکترولیت جدا می شوند، یک ماده شیمیایی که به آند و کاتد اجازه می دهد تا بار را منتقل کنند. وقتی چیزی به باتری متصل می شود واکنش های شیمیایی در امتداد الکترودها انجام می شود تا الکتریسیته تولید کند.

مواد منفجره

با انفجار مواد منفجره، انرژی شیمیایی ذخیره شده در مواد تغییر کرده و به انرژی صوتی، انرژی جنبشی و انرژی حرارتی تبدیل می شود.

غذا

هنگامی که غذا هضم می شود و مولکول های غذا به قطعات کوچک تر تجزیه می شود، انرژی شیمیایی آزاد می شود. بدن ما غذا را با مخلوط کردن آن با اسیدها و آنزیم های معده هضم می کند. این فرآیند کربوهیدرات ها را به گلوکز تبدیل می کند. سپس معده (و روده کوچک) گلوکز را وارد جریان خون می کند و به عنوان انرژی بدن ما عمل می کند.

آتروپات

بسته های گرم کننده (که برای گرم کردن دستان سرد یا تسکین درد عضلات استفاده می شود) مواد شیمیایی در داخل خود دارند. بسیاری از آنها با خم شدن عمل می کنند. به این دلیل که آنها با آهن پر شده اند. هنگامی که بسته حرارتی را خم می کنید آهن در معرض هوا قرار می گیرد. با واکنش آهن و اکسیژن اکسید آهن تولید می شود که یک ماده شیمیایی است که می تواند گرما تولید کند.

نفت خام

نفت خام ترکیبی از نفت و گاز طبیعی است که از صدها مولکول حاوی کربن و هیدروژن ساخته شده است. هنگامی که نفت خام بخار می شود گاز طبیعی محسوب می شود. وقتی نفت مایع است، نفت خام محسوب می شود. انرژی ذخیره شده در نفت برای برای سوخت رسانی به خودروها، گرم کردن خانه ها و موارد دیگر استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>