اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انرژی

شش نوع واکنش شیمیایی وجود دارد: سنتز، احتراق، جابه جایی منفرد، جابه جایی مضاعف، تجزیه و اسید باز. سنتز زمانی اتفاق می افتد که دو ماده ساده با هم ترکیب شده و یک ماده پیچیده ایجاد می کنند. در هنگام احتراق هنگامی که اکسیژن با مواد دیگر ترکیب می شود، گرما آزاد می شود و به آب و دی اکسید کربن تبدیل می شود.

جابه جایی منفرد زمانی اتفاق می افتد که برخی اتم ها از یک ماده در واکنش شیمیایی به ماده دیگر منتقل می شوند. جابه جایی مضاعف زمانی اتفاق می افتد که اتم های یک ماده با اتم های یک ماده دیگر مبادله می شود.تجزیه زمانی اتفاق می افتد که یک ماده پیچیده در نتیجه یک واکنش شیمیایی به مواد ساده تری تجزیه می شود. اسید -باز شبیه واکنش شیمیایی جایگزین دوگانه است و زمانی رخ می دهد که اسید و باز درگیر می شوند.

در دنیای علم انرژی شیمیایی از واکنش شیمیایی به عنوان نوعی انرژی بالقوه حاصل می شود. این انرژی در پیوند مولکول ها و اتم های تشکیل دهنده یک ماده ذخیره می شود. هنگامی که این انرژی آزاد می شود، ماده به یک ماده کاملا جدیدی تبدیل می شود. این انرژی ممکن است گرمازا باشد در صورتی که انرژی آزاد شود یا گرماگیر باشد در صورتی که واکنش نیاز به انرژی برای شروع داشته باشد.

انرژی شیمیایی در بدن انسان

بدن شما هر روز از این انرژی برای انجام کارهای روزانه استفاده می کند. غذا حاوی کالری است و وقتی غذا را هضم می کنید انرژی آن آزاد می شود. مولکول های موجود در غذا طی هضم به قطعات کوچک تر تجزیه می شوند. با شکستن یا شل شدن پیوندهای بین اتم ها، اکسیداسیون رخ می دهد. واکنش شیمیایی دخیل در هضم به شما گرما می بخشد، به حفظ و ترمیم بدن شما کمک می کند و به شما انرژی لازم برای حرکت را می دهد.

انرژی شیمیایی در گیاهان

گیاهان نیز از این انرژی استفاده می کنند. آنها هنگام استفاده از نور خورشید برای تهیه غذا فتوسنتز می کنند. طی فتوسنتز انرژی خورشیدی به انرژی شیمیایی تبدیل می شود و سپس به صورت گلوکز یا قند ذخیره می شود. فتوسنتز در برگ های گیاه اتفاق می افتد و این فرآیند نیاز به نور خورشید، آب و دی اکسید کربن دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>