اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

باریم

خوشبختانه مقدار باریوم طبیعی موجود در محیط زیست بسیار کم است. از طرفی دیگر، میزان باریم موجود در آب و غذا نیز آنقدر زیاد نیست که بتواند سلامتی انسان را به خطر بیندازد. اما دقت داشته باشید که مقدار مشخصی از باریم در بسیاری از محل های دفن زباله وجود دارد. اگر باریم به شکل گرد و غبار یا گاز استنشاق شود، می تواند سبب تجمع در ریه‏ ها گردد و در نتیجه یک نوع پنوموکونیوز خوش خیم ایجاد نماید.

عوارض باریم به میزان انحلال پذیری ترکیبات آن بستگی دارد. در واقع، آن دسته از ترکیبات باریوم که در آب انحلال پذیرند، برای سلامتی انسان مضر می باشند. مقادیر کم باریم محلول در آب، می تواند باعث مشکلات تنفسی، تغییرات ضربان قلب، افزایش فشار خون، اضطراب، ضعف ماهیچه ها، سوزش معده، تغییر واکنش های عصبی، تورم مغز، آسیب کبد، کلیه و قلب گردد.

در حالی که جذب مقادیر زیادی از باریم محلول در آب می تواند باعث فلج و در بعضی موارد حتی مرگ شود. به بیان دیگر، تمامی ترکیبات باریوم که در آب یا اسید محلول باشند، سمی هستند. لازم به ذکر است که سرطان زایی آن در انسان ثابت نشده است. همچنین درباره اینکه باریم می تواند باعث ناباروی و یا نقص مادرزادی شود، نیز مدرکی وجود ندارد.

طریقه نگه داری فلز باریوم

از آنجاییکه فلز باریم خالص با آب به شدت واکنش می دهد، پس می تواند به سرعت آتش بگیرد و به راحتی خطرات آتش سوزی را به همراه داشته باشد. از طرفی دیگر، همانطور که بیان شد این فلز در دمای اطاق خیلی سریع اکسید می شود. بنابراین برای جلوگیری از اکسیداسیون آن، باید حتما در سیالی با پایه نفت نگهداری شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>