اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سزیم

یکی از کاربرد های سریم، تهیه آلیاژ است. این فلز در ساخت آلیاژ های آلومینیوم، آهن و برخی از فولاد ها بکار می رود. در واقع، وجود سریم در فولاد ها، باعث کاهش سولفید ها و اکسید ها می شود، در نتیجه مانع گازی شدن آن می گردد. در حالی که در فولاد ضد زنگ، سریوم به عنوان عامل سخت کننده سریع استفاده می شود. اضافه کردن سریم به چدن نیز مانع تشکیل گرافیک در هنگام انجماد می گردد.

در این صورت، باعث تولید نوعی چدن چکش خوار (مالیبل) می شود. به علاوه، اضافه کردن سریم (3 تا 4 درصد) به همراه زیرکونیوم (0/2 تا 0/6 درصد) به آلیاژ های منیزیم، باعث مقاومت منیزیم قالب گیری شده در برابر حرارت خواهد شد. سریم همچنین در آلیاژ هایی که به منظور ساخت آهنربا های دائمی کاربرد دارند، استفاده می گردد.

از عنصر شماره 58 جدول تناوبی و دیگر عناصر کمیاب، جهت نور پردازی قوس های کربنی به ویژه در صنعت تصویر متحرک (سینما) بهره می برند. ترکیبات این عنصر به عنوان کاتالیزور در پالایش نفت، متالورژیکی و سنتز های آلی استفاده می شود. ترکیبات سریوم همچنین در فرآیند تولید شیشه کاربرد دارند. در واقع هم به صورت جزئی از شیشه و هم به صورت رنگ زدا.

این ترکیبات جهت رنگ لعاب نیز کاربرد دارند. به عنوان نمونه، سولفات سریک در آزمایش های کمی، به عنوان یک عامل اکسید کننده حجمی به طور گسترده کاربرد دارد. علاوه بر این، سریوم یک قطعه از فلز میش متال است که در تولید آلیاژ های آتشگیر، در فندک سیگار کاربرد زیادی دارد. از طرفی دیگر، فسفر YAG دوپ شده با سریم به همراه دیود های ساطع کننده نور آبی جهت تولید منابع نور LED سفید کاربرد دارد.

امروزه اکسید سریم نیز کاربرد های گوناگونی دارد. به عنوان مثال، در توری های گازی پر نور مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر کاربرد های اکسید سریوم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • به عنوان کاتالیزور؛ این اکسید در فرآیند پالایش نفت خام به عنوان یک سرعت دهنده جداسازی استفاده می شود.
  • پولیش اکسید سریوم؛ در واقع یک ماده مهم به منظور پوشش گازی گداخته است. به عنوان یک کاتالیزور هیدروکربن جهت پالایش کوره ها کاربرد دارد.
  • هدایت الکتریکی؛ به عنوان یک هادی با ارزش در تحقیق و توسعه پیل های سوختی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • اپتیک؛ جهت بی رنگ کردن شیشه های حاوی نا خالصی های آهنی سبز رنگ کاربرد دارد. همچنین، امکان جذب انتخابی اشعه فرا بنفش را در شیشه ها ایجاد می کند. به منظور صیقل دادن شیشه ها نیز استفاده می شود.
  • کاربردهای پزشکی؛ نانو ذرات اکسید سریم از لحاظ فعالیت ضد باکتری و آنتی اکسیدانی در پزشکی بسیار مطلوب هستند.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>