اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لانتان

عنصر لانتان، فلزی چکش خوار، نرم و انعطاف پذیر است که به راحتی با چاقو بریده می شود. این عنصر دارای قابلیت شکل پذیری بالایی است. از این رو، می تواند به راحتی به شکل های مختلف تغییر کند. از آنجاییکه قابلیت چکش خواری بالایی نیز دارد، پس می تواند به راحتی به ورقه هایی صاف تبدیل شود. به علاوه، لانتانیم رسانای خوبی از گرما و الکترسیته می باشد.

این عنصر زمانیکه که در معرض هوا قرار می گیرد، به آرامی لکه دار می شود. از طرفی، در معرض هوا به سرعت اکسید می گردد. همچنین در هوای مرطوب خورده می شود. به علاوه، آب سرد به آهستگی، اما آب داغ به سرعت عنصر لانتانیم را مورد حمله قرار می دهند.خصوصیات قابل توجه لانتان از ساختار اتمی آن ([Xe] 5d16s2) ناشی می شود. همانطور که مشخص است، اوربیتال d لایه ماقبل آخر در این عنصر در حال پر شدن است. این عنصر به واسطه آرایش الکترونی که دارد، در دسته فلزات واسطه قرار می گیرد.

فلزات واسطه در حقیقت بین فلزات قلیایی خاکی (گروه دوم) و عناصر گروه بور در جدول تناوبی قرار گرفته اند. به عناصر واسطه، عناصر گروه B نیز گفته می شود. لازم به ذکر است که به لانتانید ها و اکتینید ها عناصر واسطه داخلی گفته می شود. با توجه به آرایش الکترونی مشخص است که سه الکترون در دورترین لایه الکترونی لانتانیوم وجود دارد. پس در بیشتر ترکیبات به صورت کاتیون سه بار مثبت (La3+) ظاهر می شود. در واقع، حالت اکسیداسیون آن بیشتر 3+ است. از این رو می تواند در سه پیوند کووالانسی شرکت کند.

عنصر لانتانیوم یکی از واکنش پذیر ترین فلزات خاکی کمیاب محسوب می شود. بنابراین، با کربن، نیتروژن، بور، سیلیکون، سلنیوم، فسفر، گوگرد و هالوژن ها واکنش می دهد. این عنصر همچنین در اسید ها محلول است. در حالی که در واکنش با آب، لانتان هیدروکسید و هیدروژن می دهد.

  • حالت فیزیکی آن در دمای 25 درجه سلسیوس و فشار 1 اتمسفر به صورت جامد است.
  • دمای ذوب و دمای جوش این عنصر به ترتیب 920 و 3464 درجه سانتی گراد است.
  • عنصر لانتان پارا مغناطیس است.
  • ساختار بلوری آن به شکل شش گوشه یا هگزاگونال (Hexagonal)است. توجه داشته باشید که لانتانیم در دمای 310 درجه سانتی گراد از فرم هگزاگونال به کوبیک توپر تغییر فرم می دهد. اما در دمای 865 درجه سانتی گراد دوباره به صورت کوبیک توخالی می شود.
  • این عنصر آلوتروپ ندارد.
  • جرم اتمی لانتان برابر با 138.9055 g/mol است.
  • چگالی آن نیز برابر با 6.162 g/cm3 می باشد.
  • شعاع اتمی آن نیز برابر با 2/74 آنگستروم می باشد.
  • یون های لانتان معمولا عدد اکسایش برابر با اعداد 0، +1، +2 و +3 دارند. در حقیقت یک اکسید بازی قوی محسوب می شود. اعداد اکسایش 0 و +3 متداول تر می باشند.
  • اولین انرژی یونیزاسیون آن برابر با 538.1 kJ/mol است.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>