اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

لانتان

اولین کاربرد تاریخی عنصر لانتان در فانوس های گازی بوده است. از استفاده های مدرن آن می توان به موارد سوخت محرک موشک ها، ساخت سوخت هواپیما، قطار و اتومبیل ها اشاره کرد. ترکیبات لانتانیم به طور وسیع در لامپ های کربنی به ویژه در صنعت تصویر های متحرک، چراغ های مربوط به فیلم ها، نور استودیو ها و پروژکتور ها بکار می رود.

زیرکونیوم تثبیت شده با لانتانیوم، به خاطر خواص الکتریکی و مکانیکی، کاربرد دارد. از آنجاییکه لانتانیم توانایی ترکیب با ترکیبات فسفری در آب را دارد، بنابراین جهت تصفیه آب، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر آن، نمک های لانتانیوم در دستگاه های الکترونیک آلیاژ های آتشزنه، عامل احیا کننده و کاتالیزور برای تبدیل اکسید های نیتروژن در گازهای خروجی کاربرد دارد. به عبارت دیگر، به عنوان کاتالیزور جهت تولید محصولات سنتزی و فرآورده های نفتی کاربرد دارد.

یکی از کاربرد های لانتانیم، تهیه آلیاژ است. اضافه کردن مقدار کمی از فلز لانتان به فولاد، می تواند قابلیت انعطاف پذیری، مقاومت در برابر ضربه و شکل پذیری فولاد را بهبود بخشد. همچنین افزودن لانتانیوم به مولیبدن، می تواند سختی و حساسیت مولیبدن را نسبت به تغییرات دما کاهش دهد. از طرف دیگر، آلیاژ های اسفنج هیدروژن به آلیاژ هایی گفته می شود که بتوانند تا بیش از 400 برابر وزن خود، هیدروژن ذخیره کنند. به بیان دیگر، لانتانیم فلز مورد استفاده به منظور ساخت چنین آلیاژ هایی برای ذخیره هیدروژن است. لانتان همچنین در ساخت آهن ریخته ای، برای بهبود قابلیت انعطاف پذیری و چکش خواری آهن استفاده شود.

این عنصر برای استفاده در باطری های اتومبیل ها مورد عالی و مناسبی است. در واقع خودرو های هیبریدی و یا الکتریکی از باطری های قابل شارژ لانتانیم نیکل- فلزی هیدرید (NiMH) بهره می برند. این باطری ها همچنین در ابزار های قدرتی، اسباب بازی ها، لپ تاپ ها، تلفن ها و دوربین ها مورد استفاده قرار می گیرند. اکسید لانتان و بور قابلیت انتشار شدید الکترون ها را دارند.

این توانایی باعش می شود که آنها به عنوان مواد کاتدی داغ در لوله های خلأ الکتریکی ارزشمند باشند به علاوه، فلورید لانتانیوم در فیبر های نوری به منظور بالا بردن سرعت انتقال اطلاعات بکار می رود. به علاوه از لانتانیم در تولید فندک و کبریت استفاده می کنند.

لانتانیوم در صنایع شیشه نیز کاربرد دارد. این عنصر مقاومت قلیایی شیشه ها را بالا می برد. بنابراین در ساخت شیشه های اپتیکی کاربرد دارد. به علاوه، از اکسید لانتانیوم برای بالا بردن وضوح تصویر در لنز های دوربین های پایه بلند، میکروسکوپ ها، تلسکوپ ها، عینک ها، حوزه های تفنگ و دوربین دو چشمی استفاده می شود.

همچنین اکسید لانتانیم در تولید شیشه های جاذب اشعه زیر قرمز (در عینک های حفاظ دار دید شب) استفاده می شود. اضافه کردن اکسید لانتانیوم به تنگستن در الکترود های جوشکاری قوس تنگستن گازی، باعث می شود که این الکترود ها به عنوان جایگزینی برای توریم رادیواکتیو باشند. لازم به ذکر است که لانتان کربنات می تواند در درمان بیماران کلیوی استفاده شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>