اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ال ای دی های چند رنگ:
ال ای دی ها در شکل ها، رنگ ها و اندازه های مختلفی با نور خروجی متفاوت در دسترس هستند که متداول ترین (و ارزان ترین) آن ها، LED آرسنید گالیوم فسفید (GaAsP) است.

LED6

همچنین، بسته هایی از LEDها وجود دارد که که با قرارگیری آن ها در کنار یکدیگر، می توان اعداد و حروف مختلف را نمایش داد. متداول ترین نمونه از این نوع پیکربندی ها، «نمایشگر سون سگمنت» (Seven Segment Display) است.

امروزه، نمایش گرهای LED صفحه تخت تمام رنگی، دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی روزمره مانند تلفن همراه و تلویزیون ها از LEDهای چند رنگ تشکیل شده اند و با ICها کنترل می شوند.

اغلب LEDها فقط یک خروجی نور رنگی دارند؛ در حالی که LEDهای چند رنگ می توانند رنگ های مختلفی را تولید کنند. اکثر این LEDهای چند رنگ، در حقیقت دو یا سه LED هستند که در یک بسته تعبیه شده اند.

LED دو رنگ:
یک LED دو رنگ، از دو تراشه LED متصل به هم تشکیل شده که موازی و معکوس یکدیگر هستند. این LEDها، یکی از سه رنگ مختلف را تولید می کنند.

برای مثال، وقتی جریان، از یک جهت خاص از دیود می گذرد، رنگ قرمز تولید می کند و هنگامی که بایاس و در نتیجه جهت جریان دیود برعکس شود، منجر به تولید نور سبز خواهد شد.

این نوع LED را می توان برای تعیین پلاریته، مثلاً اتصال صحیح باتری ها و منابع تغذیه به کار برد. همچنین، اگر این نوع LED به یک منبع AC فرکانس پایین ولتاژ ضعیف وصل شود (همراه با یک مقاومت)، ترکیب دو رنگ تولید می شود.

شکل زیر، یک LED دو رنگ و مدهای کاری آن را نشان می دهد.

یک LED دو رنگ و مدهای کاری آن

LED سه رنگ:
متداول ترین LEDهای سه رنگ، از ترکیب یک LED قرمز و یک LED سبز در یک بسته تشکیل می شوند که کاتد آن ها مشترک بوده و به هم متصل است.

بنابراین، کل مجموعه دو دیود، سه پایه دارد. ال ای دی های سه رنگ می توانند با روشن کردن یک LED در هر لحظه، رنگ سبز یا قرمز تولید کنند. این LEDها، یک رنگ دیگر را نیز تولید می کنند که نارنجی یا زرد است.

این رنگ ها با روشن کردن هر دو رنگ دیگر (قرمز و سبز) با نسبت های مختلفی از جریان مستقیم دو دیود به وجود می آیند. جدول زیر، چهار رنگ حاصل از ترکیب جریان های مختلف دو دیود را نشان می دهد.

LED‌ چند رنگ

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>