اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف تقویت کننده ماسفت در مدار:
مشابه JFETها، از ماسفت ها نیز می توان برای ساختن تقویت کننده های کلاس A استفاده کرد. تقویت کننده های سورس مشترک ماسفت کانال n افزایشی محبوب ترین مدارهای این دسته هستند.

ترانزیستور4

تقویت کننده های ماسفت کاهشی، بسیار شبیه تقویت کننده های JFET هستند؛ با این تفاوت که امپدانس ورودی ماسفت بسیار بزرگ تر است.

این امپدانس ورودی بالا، از طریق بایاس گیت با شبکه مقاومتی (متشکل از مقاومت های R1 و R2) کنترل می شود. همچنین، سیگنال خروجی تقویت کننده ماسفت سورس مشترک مد افزایشی برعکس می شود.

تقویت‌کننده

بایاس DC این تقویت کننده ماسفت سورس مشترک، از نظر ظاهری مشابه تقویت کننده JFET است. مدار ماسفت در کلاس A و با شبکه مقسم ولتاژ متشکل از مقاومت های R1 و  R2 بایاس می شود.

ماسفت ها قطعات اکتیو سه سری هستند که از مواد نیمه هادی مختلفی تشکیل می شوند و بسته به کاربرد یک ولتاژ سیگنال کوچک، می توانند به عنوان یک عایق یا یک هادی مورد استفاده قرار گیرند.

توانایی ماسفت برای تغییر در دو حالت، سبب می شود این دو عملکرد اساسی داشته باشد: «سوئیچینگ» یا کلیدزنی در الکترونیک دیجیتال یا «تقویت کنندگی» در الکترونیک آنالوگ.

ماسفت ها این قابلیت را دارند که در سه ناحیه مختلف کار کنند:

ناحیه قطع یا Cut-off:
در این ناحیه، VGS

ناحیه خطی (اهمی):
در این ناحیهVGS>Vthreshold و VDS

ناحیه اشباع:
در این ناحیه، VGS>Vthreshold و VDS>VGS است و ترانزیستور در ناحیه جریان ثابت خود قرار دارد و به همین دلیل، کاملاً ON است. در این حالت، جریان درین ID در حالت ماکزیمم قرار داشته و ترانزیستور مانند یک کلید بسته عمل می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>