اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمپرسنج

آهنربای این آمپرسنج ها دائمی است. این آمپر سنج ها تنها برای اندازه گیری جریان مستقیم استفاده می شوند. اما وقتی منابع تغذیه پل های به یک سو کننده باشند، می توانیم از آنها در جریان های غیر مستقیم نیز استفاده کنیم.

مثال بارزی از این نوع آمپر سنج ها گالوانومتر است که بر اثر انحراف مغناطیسی، جریان سیم پیچ سبب حرکت آن در جهت میدان مغناطیسی می گردد. ادوارد وستون نسخه پیشرفته تری است این آمپر سنج را اختراع کرد که نیروی بازگرداننده را با دو فنر مارپیچی ایجاد می کند. در این حالت بین هسته آهنی و قطب آهنربای دائمی خلال هوایی ایجاد می شود که باعث منحرف شدن عقربه به صورت خطی متناسب با جریان باشد.

آمپرمتر جریان مستقیم به جهت جریان و نوع اتصال حساس است و دو ورودی مثبت و منفی دارند. یعنی میدان مغناطیسی دوقطبی باعث انحراف عقربه آمپر سنج برخلاف جریان می شود. این نوع آمپرسنج ها را غالباً به صورت یک سو می سازند. یعنی یک ورودی ترمینال مثبت علامت گذاری شده دارند که متوسط جریان متناوب در آن برابر صفر است. ولی برخی دیگر ورودی صفر دارند که جریان را در دو جهت نشان می دهند.

آمپرمتر با مغناطیس متحرک یا MM

اساس عمل این نوع آمپرمترها با آمپرمتر با سیم پیچ متحرک یکسان است اما تفاوت های کمی دارند. مثلاً در این آمپرمتر آهنربای دائمی عقربه را حرکت می دهد. سیم پیچ نقش اندازه گیری را بر عهده دارد. همچنین این آمپرمترها نسبت به آمپرسنج با سیم پیچ متحرک شدت جریان های بزرگ تری را اندازه گیری می کنند. زیرا سیم پیچی این آمپرمترها معمولاً از سیم های ضخیم تر ساخته می شود و لزوماً به فنر رقاصک نیازی نیست حتی بعضی از آن ها فاقد فنر هستند و برای تامین کردن نیروی بازگرداننده خود از یک آهنربای غیر متحرک استفاده می کنند..

آمپرسنج آهن متحرک یا MI

آمپرسنج با آهن متحرک جریان متناوب و هم جریان مستقیم را اندازه بگیرد. فردریک دکسلر اهل اتریش در سال 1884 این دستگاه را اختراع کرد. آهن به کار رفته در این آمپرسنج ها در اثر نیروی مغناطیسی وارد شده به سیم پیچ ثابت حرکت می کند. یعنی در این آمپرسنج ها آهن متحرک و سیم پیچ ثابت است.

این آهن متحرک متصل به عقربه است و قسمتی ثابت دارد که آن قسمت ثابت احاطه شده توسط سیم پیچ است. میدان مغناطیسی در دو قسمت آهن که بر اثر عبور جریان متناوب یا مستقیم تولید شده باعث دفع دو قسمت توسط یکدیگر می شود و انحراف قسمت متحرک توسط نیروهای بازگرداننده ایجاد شده توسط فنرهای مارپیچ می شود.

آمپرسنج الکترودینامیک و آمپر سنج سیم داغ

آمپرسنج الکترودینامیک از انواع دسنتگاه های آمپرمتر است. این نوع آمپرسنج ها دقت بسیار بیشترین نسبت به سایر آمپرسنج ها دارند. هر دو جریان مستقیم و متناوب را اندازه می گیرد. آمپرسنج سیم داغ هم نوع دیگری از أنواع مختلف آمپرسنج ها است. این نوع آمپرسنج دقت و سرعت بالا ندارند و معمولاً مورد استفاده آنها در اندازه گیری جریان فرکانس رادیویی می باشد. طریقه کار آن نیز گرم شدن و انبساط یک سیم بر اثر عبور جریان از آن می باشد. پس دتنستیم آمپرسنج ها در أنواع گوناگونی ساخته می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>