اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

آمپرسنج

در اطراف ما از چراغ های روشنایی گرفته تا لوازم گرمایشی، صوتی، تصویری و… همه و همه با جریان برق و یا همان الکتریسیته کار می کنند. در نتیجه جریان برق عضو جدا نشدنی و پر اهمیت زندگی بشر امروزی است. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، آمپرسنج این جریان برق را اندازه گیری می کند.

در زمان هایی که نیاز به اندازه گیری جریان برق عبوری از دستگاه یا وسیله ی خاصی داریم از این ابزار کاربردی می توان استفاده کرد. در سیستم SI یکای جریان الکتریکی آمپر است که از روی نام یک فیزیک دان نام گذاری شده است.

عبور یک کولن بار الکتریکی در زمان یک ثانیه، تعریف آمپر می باشد. آمپرسنج به صورت متوالی یا سری در مدار الکتریکی قرار می گیرد. در زمانی که این وسیله به صورت موازی در مدار قرار گیرد، موجب اتصال کوتاه دو سر مدار می شود. آمپر سنج باید مقاومت نداشته باشد یا مقاومت آن بسیار کم و نزدیک به صفر باشد.

اولین بار در سال 1820هانس کریستیان رستد با قرار دادن قطب نما در کنار سیم جریان دار دار تغییرات جریان را ثبت کرد و رابطه بین میدان مغناطیسی و جریان الکتریکی را کشف کرد. اولین وسیله ای که برای تشخیص و اندازه گیری جریان الکتریکی استفاده شد گالوانومتر بود که توسط دانشمند ایتالیایی لوئیجی گالوانی اختراع شد.

در این دستگاه جریان الکتریکی ناشی از سیم پیچ در میدان مغناطیسی باعث حرکت عقربه آن می شود. لوئیجی گالوانی دستگاه خود را برای کشف کردن فعالیت های الکتریکی بدن مانند فعالیت قلب و مغز و همچنین تشخیص سیگنال های زیردریایی به کار برد.

دیگر ابزارهای سنجش شدت جریان الکتریکی آمپرسنج سیم دار آهن ربایی الکترودینامیکی آمپرسنج سیم دار، آمپرمتر دیجیتال و پیک متریک هستند. همچنین رئوسکوپ که در سال 1840 توسط چارلز میتون ساخته شد که بعدها به شکل رئوستا (وسیله ای برای تنظیم جریان الکتریکی) معروف شد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>