اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


فسفر


فسفر سفید

فسفر سفید در واقع سم مهلکی است که به شکل صنعتی تولید می شود. این ماده از گروه چهار اتمی های چهار وجهی است. فسفر سفید فعال حالتی پلاستیکی و مومی دارد و در تاریکی می تابد. این ماده اگر در معرض هوا قرار بگیرد، شعله ور شده و می سوزد.

ذخایر فسفر سفید در زیر آب یافت شده و در مجاورت با گرما یا نور به فسفر قرمز تبدیل می شود. این عنصر به عنوان مهمات در ارتش نیز به کار می رود. توجه شود که آلوتروپ عنصر فسفر سفید بسیار فعال است. این ماده در مقابل هوای گرم به طور خود به خودی دچار احتراق می شود.

آلوتروپ فسفر قرمز

آلوتروپ فسفر قرمز نیز مانند فسفر سفید از گروه چهار اتمی های چهار وجهی است. این آلوتروپ علاوه بر اینکه پایدارتر بوده، سمی و آتش گیر هم نیست. به خاطر تغییرات کم در ساختار شیمیایی، رنگ این آلوتروپ از نارنجی تا ارغوانی می تواند تغییر داشته باشد. فسفر قرمز در اثر تماس و یا گرمای مالشی سوخته و در کربن دی سولفید هم حل نمی شود.

این آلوتروپ واکنش پذیری کمتری از فسفر سفید دارد. کاربرد آن نیز بیشتر است. برای تهیه آلوتروپ فسفر قرمز، فسفر سفید را در ظروف سربسته حرارتی تا حدود 300 درجه سانتی گراد حرارت می دهند. کاربرد فسفر سرخ در تهیه فسفریک اسید و ترکیب های فسفر، نیمه رساناها، کبریت بی خطر، کود شیمیایی، برنز فسفر دار، در صنایع و در لوازم آتش بازی وجود دارد.

فسفر سیاه

فسفر سیاه یا پلیمری پایدار ترین آلوتروپ فسفر است. این انواع عنصر فسفر تحت فشار بالا ساخته می شوند. این آلوتروپ بسیار شبیه به گرافیت بوده و همانند آن توانایی هدایت الکتریکی را نیز دارد. در انواع فسفر سیاه، اتم ها در صفحه ای شش وجهی چیده شده و رسانای جریان الکتریسیته هستند.

فسفر بنفش

با روش خاصی فسفر بنفش با حرارت دادن و تبلور فسفر قرمز تولید می شود. شکل این نوع عنصر (آلوتروپ فسفر بنفش) به صورت لوله هایی پنج وجهی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>