اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فسفر

از عنصر فسفر 23 ایزوتوپ (P-24 تاP-46) کشف و شناسایی شده است. از این تعداد ایزوتوپ عنصر فسفر تنها ایزوتوپ (P-31) پایدار است. از این ماده ایزوتوپ پرتوزا نیز کشف شده است. ایزوتوپ P-33 با نیمه عمر 25٫34 روز و P-32 با نیمه عمر 14٫263 روز، پایدارترین ایزوتوپ عنصر فسفر پرتو زا می باشند. ایزوتوپ P-25 نیز با نیمه عمر 30 نانو ثانیه ناپایدار ترین ایزوتوپ پرتوزای فسفر است.

همان طور که گفته شد، ایزوتوپ فسفر -32، ایزوتوپ پرتوزای این ماده است. هسته ایزوتوپ فسفر-32 شامل 15 پروتون و 17 نوترون است. درواقع این ایزوتوپ یک نوترون از رایج ترین ایزوتوپ فسفر یعنی فسفر-31 بیشتر دارد. ایزوتوپ فسفر-32 در مقادیر کم روی زمین وجود دارد. زیرا نیمه عمر این ایزوتوپ تنها 14 روز است و به سرعت دچار واپاشی می شود.

کاربرد این ماده در بسیاری از مولکول های آلی یافت می شود. بنابراین ایزوتوپ فسفر-32 می تواند کاربرد های زیادی در پزشکی، بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی داشته باشد. ایزوتوپ فسفر-32 می تواند جهت ردیابی مولکول های فسفریله شده و برچسب گذاری رادیو اکتیو DNA به کار رود.

هشدار مصرف عنصر فسفر

فسفر ماده ای بسیار سمی است. حتی مقدار 50 میلی گرم از آن نیز کشنده است.فسفر سفید همیشه باید در زیر آب نگهداری شود. زیرا در مجاورت هوا بسیار واکنش پذیر است. هنگام کار با این ماده حتما باید از انبر استفاده نمود. زیرا تماس این ماده با پوست می تواند باعث سوختگی های مزمن شود.خواص سمی فسفر سفید باعث بیماری مردگی فک در کارگران در ارتباط با آن می شود.

برای سیستم عصبی استرهای فسفاتی سمی هستند، اما فسفات های معدنی و کانی معمولاً غیر سمی می باشند.آلودگی فسفاتی اغلب زمانی رخ می دهند که کود ها و مواد پاک کننده در خاک ها باقی بمانند.هنگامی که فسفر سفید در مجاورت نور خورشید قرار گیرد و یا تا دمای 250 درجه سانتی گراد حرارت داده شود، به گونه قرمز تبدیل می شود.

فسفر قرمز در هوا ترکیب نشده و فورا در هوا آتش نمی گیرد. بنابراین به خطرناکی فسفر سفید نیست. اما در عین حال باید مصرف فسفر قرمز نیز با احتیاط صورت گیرد. چرا که در شرایط و تحت دما های خاص ممکن است به فسفر سفید تبدیل شود.این ماده در صورتی که تحت گرما قرار گیرد، گاز های بسیار سمی که حاوی اکسید های فسفر هستند از خود ساطع می کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
تااببیییسسس:
خوب
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>