اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منیزیم

عنصر منیزیم در جدول تناوبی عناصر شیمیایی با نماد شیمایی Mg شناخته می شود. عدد اتمی عنصر منیزیم 12 و عدد جرمی آن 24.3050 است. عنصر منیزیم از لحاظ شیمیایی در گروه فلزات قلیایی خاکی قرار گرفته است. این ماده در گروه دوم و تناوب سوم جدول مندلیف جای دارد. جایگاه عنصر منیزیم در جدول تناوبی، پایین عنصر بریلیوم و بالای عنصر کلسیم است.

کاربرد عنصر منیزیم در صنعت به دلیل سبکی آن زیاد بوده و مصارف صنعتی فراوانی دارد. از خواص عنصر منیزیم می توان به رنگ خاکستری براقش اشاره نمود. توجه شود که این عنصر در طبیعت به شکل خالص وجود نداشته و همواره ترکیبات آن یافت می شود. کاربرد عنصر منیزیم در بدن و نقش سلامت آن نیز قابل توجه است.

عنصر منیزیم عنصر شماره 12 جدول تناوبی مندلیف با عدد اتمی 12 است. نماد شیمیایی عنصر منیزیم Mg بوده و در شرایط STP به حالت جامد وجود دارد. دمای ذوب عنصر منیزیم 650 درجه سانتی گراد است. آرایش الکترونی عنصر منیزیم به صورت [Ne] 3S2 بوده و چگالی 1.738 گرم بر سانتی متر مکعب دارد. ایزوتوپ منیزیم- 24 بیشترین فراوانی را در بین ایزوتوپ عنصر منیزیم داراست.

واکنش پذیری عنصر منیزیم بسیار زیاد است. اگرچه این عنصر به صورت خالص در طبیعت یافت نمی شود. اما به صورت صنعتی می توان نوع خالص این عنصر را تولید نمود. این عنصر نهمین عنصر کیهانی از لحاظ فراوانی است. 13% جرم کره زمین را نیز این ماده تشکیل داده است. از لحاظ فراوانی هشتمین عنصر زمین بشمار می آید. در ادامه مدل اتمی بور برای عنصر منیزیم آمده است.

ویژگی عنصر منیزیم

این عنصر از سبک ترین عناصر جدول تناوبی بوده و در ساخت قطعات فلزی کاربرد دارد.این ماده هشتمین عنصر فراوان در زمین است.این عنصر چگالی پایینی و در عین حال استحکام قابل توجهی دارد.این ماده به خوبی ارتعاشات را جذب می کند.

این ماده می تواند برای مقابله با امواج مغناطیسی در نیروگاه ها و شرکت های نفت و گاز و… استفاده شود.کاربرد این ماده برای مقابله با امواج مضر مغناطیسی بسیار مفید است.از لین ماده در گذشته برای عکاسی نیز استفاده می شد. نور فلش شده در عکاسی نیز از سوختن منیزیم حاصل می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>