اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

منیزیم

از کاربرد و مصرف این ماده می توان به ایجاد گرافیت گره ای (nodular) در آهن ریختگی اشاره کرد.این عنصر می تواند به عنوان آند گالوانیکی در لوله ها، قایق ها و هیتر های آب استفاده شود.باتری های منیزیمی نیز از موارد قابل سرمایه گذاری برای تولید باتری های قابل شارژ به شمار می روند.

این ماده در تولید مواد و آلیاژ های بسیار مستحکم و سبک وزن استفاده می شود. وقتی منیزیم با نانوذرات کاربید سیلیکون ترکیب شود، از استحکام ویژه بسیار بالایی برخوردار خواهد شد.این ماده در استخراج اورانیم و دیگر فلزات از نمک هایشان نیز کاربرد دارد.این ماده در آلیاژ سازی با مشارکت فلز آلومینیوم کاربرد دارد.این ماده در ریخته گری به صورت آلیاژ با روی به کار می رود.در تولید تیتانیوم در فرآیند کرول کاربرد دارد.در فرایندهای تولید آهن و فولاد برای حذف گوگرد کاربرد دارد.

ویژگی بیولوژیکی عنصر منیزیم

منیزیم بخشی از کلروفیل گیاهان را تشکیل می دهد. کلروفیل رنگدانه ای سبز است که گیاهان جهت استخراج انرژی از نور خورشید استفاده می کنند. گیاهانی که به اندازه کافی منیزیم ندارند، نمی توانند به اندازه کافی کلروفیل تولید کنند. در نتیجه روی برگ های آن ها، لکه هایی مایل به رنگ زرد ایجاد می شود.

علاوه بر این، این ماده برای تعداد زیادی از فرآیند های بیولوژیکی در بدن انسان بسیار مهم است. زنان بزرگسال باید حدود 320 میلی گرم منیزیم در روز و مردان بزرگسال 420 میلی گرم منیزیم مصرف کنند.میوه، سبزیجات، آجیل، حبوبات و غلات منابع خوبی از این ماده هستند. مکمل های حاوی منیزیم نیز برای انواع شرایط مانند: فشار خون بالا، سندرم قبل از قاعدگی و دیابت توصیه می شوند.

افراد الکلی و کودکانی که تغذیه مناسب ندارند، معمولا دچار کمبود منیزیم می شوند. کمبود منیزیم باعث می شود که فرد به راحتی ناراحت یا پرخاشگر شود. البته قرار گرفتن بیش از حد در معرض منیزیم نیز مشکلاتی را ایجاد می کند.استنشاق پودر منیزیم می تواند باعث تحریک گلو و چشم شود و تب شود. مصرف این ماده در دوز های زیاد می تواند به عضلات و اعصاب آسیب برساند. در مواردی هم می تواند منجر به از دست دادن احساس و فلج شود.

قرص منیزیم

یکی از اعضای مینرال ها که ارزش بالایی در مصارف خوراکی و دارویی دارند، منیزیم است. در ادامه به کاربرد قرص منیزیم اشاره شده است:

  • سلامت استخوان ها
  • سلامت قلب انسان و حیوانات
  • دیابت
  • جلوگیری از سندروم پیش از قائدگی
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>