اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

رودیم

ایزوتوپ های یک عنصر، در تعداد نوترون ها با یکدیگر تفاوت دارند. عنصر رودیوم ایزوتوپ های فراوانی دارد. رودیمی که در طبیعت وجود دارد دارای تنها یک ایزوتوپ 103Rh (100 %) می باشد. پایدار ترین ایزوتوپ های رادیواکتیوی آن عبارتند از:101Rh با نیمه عمر 3/3 سال، 102Rhm با نیمه عمر 2/9 سال و 102Rh با نیمه عمر 207 روز. تعداد بیست رادیو ایزوتوپ دیگر نیز برای این عنصر شناخته شده است.

وزن اتمی آنها از 92/926 تا 116/925amu گزارش شده است. تعداد زیادی از این ایزوتوپ های رادیواکتیوی نیمه عمری کمتر از یک ساعت دارند.لازم به ذکر است که عنصر رودیم در دسته فلزات نجیب قرار دارد. فلزات نجیب به فلزاتی گفته می شود که در برابر خوردگی و اکسیداسیون، به ویژه در آب و هوای مرطوب، مقاوم هستند.

لیست کوتاه فلزات نجیب شامل عناصر رودیوم، روتنیم، پالادیوم، اوزیم، ایریدیم، پلاتین، نقره و طلا است. لیست بزرگ تر شامل عناصر مس، رنیوم و جیوه نیز می شود. این فلزات در زمینه هایی همچون متالورژی، فناوری های پیشرفته و همچنین صنعت تزئینات مثل جواهرات، هنر، مقدسات و غیره مفید اند.

به خاطر مقاومت ویژه عنصر رودیم در برابر خوردگی، این عنصر یکی از فلزات گروه پلاتین محسوب می شود. در واقع فلزات خانواده پلاتین شامل شش فلز واسطه یعنی پلاتین، پالادیم، رودیم، روتنیم، ایریدیوم و اوسمیوم است. این فلزات دارای خصوصیات فیزیکی و شیمیایی مشابه ای هستند.

در نتیجه اغلب ذخایر معدنی مشابهی نیز دارند. فلزات خانواده پلاتین را می توان به دو زیر گروه، گروه ایریدیوم (اوسمیوم، ایریدیوم و رودیوم) و گروه پالادیم (پلاتین، پالادیم و رودیم) تقسیم بندی کرد.همه فلزات گروه پلاتین در حقیقت از کمیاب ترین و گرانبها ترین فلزات محسوب می شوند.

تمامی آنها وزن مخصوص بسیار بالایی دارند (به جز عنصر پالادیوم). عنصر رودیم مانند سایر فلزات خانواده پلاتین، نسبت به مواد شیمیایی مقاوم می باشد. به علاوه مقاومت بسیار بالایی در مقابل خوردگی و تیره شدن دارد. این عناصر تحمل حرارتی فوق العاده ای را نشان می دهند. همچنین مشخصات الکتریکی آنها پایدار است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>