اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

حمل بار از چین می‌تواند به چند طریق انجام پذیرد که با توجه به حجم، وزن، حساسیت و خیلی از عوامل دیگر که مربوط به جنس وارد شده می‌باشد. باید بهترین راه حمل‌ونقل این کالاها را از چین پیدا کرد.

این کالاها را می توان از 3 طریق وارد کرد:

  1. حمل ونقل دریایی.
  2. حمل از طریق راه آهن.
  3. حمل هوایی.

حمل و نقل دریایی از چین
راه‌های آبی چین به دلیل 50000 رودخانه‌ای که این راه‌ها را تشکیل می‌دهند وسعت قابل توجهی دارد چون راه‌ها‌ی آبی چین در طول سال دچار یخبندان نمی‌شوند، می‌توان در تمام سال از این راه‌های آبی بهره جست. خط ساحلی راه‌های حمل‌ونقل دریایی کشور چین طولی معادل 18000 کیلومتر دارد که این راه‌های آبی حمل‌و‌نقل دریایی از کنا ر بیش از 20 شهر بزرگ متوسط واقع در 10 ایالت و منطقه خود مختار می‌گذرد. تا پایان سال 1990 شمار لنگرگاه‌ها با آب عمیق در چین به تعداد 251 رسید. این بستر مناسب برای حمل‌ونقل دریایی در کشور چین باعث شده که 90% تجارت خارجی کشور چین از طریق حمل‌ونقل دریایی صورت بگیرد. رشد مناطق آزاد تجاری و افزایش مبادلات بازرگانی در چین موجب فشار روز افزون بر روی بنادر کشور چین شده است.

هر چند که حمل‌ونقل دریایی در محموله‌های بزرگ بیشترین درصد را در انواع جابه‌جایی کالا دارد. از مزیت‌های حمل‌ونقل دریایی می‌توان به به امکان رفت‌وآمد در آبهای آزاد بین‌المللی و در کوتاه‌ترین فاصله ممکن که این امر خود باعث می‌شود که حمل‌و‌نقل بار در حجم‌های زیاد و مسیر‌های گاه بسیار طولانی، در زمانی مناسب، قیمت ارزان و با حفظ سلامت فیزیکی بار حمل شده، انجام شود.

بنادر شانگها‌ی، دالیان، تیانجین و …. جزء بنادری‌اند که در حمل‌ونقل دریایی از آنها استفاده می‌شود.بندر شانگهای به تنهایی توانسته حمل‌ونقل 145/6 میلیون تن از کالاها را به عهده بگیرد که این مقدار برابر یک پنجم رقم کل تخلیه بار در چین در سال 1990 است. بندر شانگهای بزرگ‌ترین بندر تجاری چین است که در حدود 181 لنگرگاه دارد که 55 لنگرگاه از این لنگرگاه‌ها توانایی پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت 10000 تن هستند.

کشتی

حمل بار از طریق راه‌آهن
کشور چین 340/53 کیلومتر خط راه‌آهن برقی و لوکو‌موتیوهای دیزلی دارد. حمل‌و‌نقل راه‌آهن کشور چین از000/264 واگن، 318 ایستگاه و 43 خط پستی بین‌المللی تشکیل شده است که این خطوط راه آهنی کمک شایان توجهی به حمل‌ونقل از طریق راه‌آهن در کشور چین می‌کند.

ظرفیت کمی از این خطوط راه‌آهن برای تجارت خارجی کشور چین در نظر گرفته شده است که به دو گروه تقسیم می‌شود:

  • خط آهن بین‌المللی از چین به کشورهای شرق اروپا و جمهوری خلق چین.
  • حمل کانتینه‌ی خط آهن بین‌المللی از طریق سیبری به کشورهای اروپایی و ایران.

حمل هوایی از چین
حمل هوایی بار از کشور چین از طریق 378 فرودگاه انجام می‌شود که 94 منطقه را به هم متصل کرده و مجموع خطوط هوایی 000/427 کیلومتر است که همگی این خطوط هوایی با پکن در ارتباط اند.

عوامل زیادی وجود دارد که بر تصمیم مشتری که از حمل به صورت دریایی یا هوایی برای حمل بار خود از چین استفاده کند، یکی از این عوامل فوریت است.حمل دریایی حدوداً بین 25 تا 30 روز طول می‌کشد در صورتی‌که حمل هوایی بین 3 تا هفت روز.

حمل هوایی

توصیه‌های مفید در حمل بار از چین:
در صنعت حمل هوایی برای محاسبه قیمت حمل علاوه بر وزن حقیقی بار که با ترازو یا باسکول اندازه‌گیری می‌شود حجم بار نیز مورد نظر قرار می‌گیرد زیرا با توجه به محدودیت فضای حمل بار هواپیما بارهایی که سنگین بوده و درعین حال فضای کمتری از محوطه حمل بار هواپیما را اشغال کنند برای شرکت های حمل بار به صرفه‌تر می‌باشند. از این رو شرکت‌های هوایی فرمولی را به کار می‌گیرند که بر اساس آن هر یک متر مکعب بار باید حداقل 167 کیلو وزن داشته باشد در غیر اینصورت شرکت‌ها وزن محاسبه شده از طریق اندازه‌گیری حجم کالا محاسبه هزینه قرار می دهند.

با توجه به تعریف وزن حجمی یا وزن قابل پرداخت در حمل بار هوایی از چین حتی‌المقدور باید از ارسال کالاهایی که وزن حجمی آنها کمتر از 167 کیلو بر مترمکعب می باشد در تعداد بالا پرهیز کرد.

بعضی کالاها در جعبه های مقوایی به گونه‌ای بسته‌بندی می‌شوند که فضای خالی زیادی را به جا می‌گذارد. در این صورت چنانچه بتوان اصل کالا را به صورت فله و به صورت مناسب بسته‌بندی کرده و کارتن‌های آن را به صورت فشرده و باز شده ارسال کرد امکان صرفه‌جویی فراهم می‌آید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>