اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکسیژن

این ماده در دسته مایعات کرایوژنیک قرار می گیرد. مایعات کریوژنیک به گازهای مایعی گفته می شود که دمای جوششان زیر دمای 130- درجه فارنهایت قرار دارد. اکسیژن مایع نیز نقطه جوشی برابر با 297- درجه فارنهایت برابر با 183 درجه سانتی گراد دارد. بنابراین در این دسته بندی قرار می گیرد.

باید به این نکته توجه شود که این مایع به صورت آبی کم رنگ می باشد و برای ذخیره سازی آن ظروف عایق نیاز است. جالب است بدانید شکل مایع اکسیژن بسیار فشرده است. به طوری که یک لیتر از اکسیژن مایع برابر با 860 لیتر از این گاز است. اکسیژن مایع را به دلیل حمل آسان برای درمان بیمارانی که تحت درمان با این گاز قرار دارند، بهتر می توان مورد استفاده قرار داد.

ازون یک آلوتروپ عنصر اکسیژن

عنصر اکسیژن دو آلوتروپ دو اتمی O2 و سه اتمی O3 (اوزن) داد. آلوتروپ اوزن می تواند به شکل معادله زیر تولید شود:

3O2 ——> 2O3

البته برای انجام این فرایند نیاز به اعمال انرژی زیادی است. زیرا فرایند فوق گرماگیر است. واکنش برگشتی این معادله نیز با کمک فلزات واسطه و اکسید های آن ها رخ می دهد.

ازون از اکسید کننده های قوی بشمار می آید و قادر است دی اکسید گوگرد را به تری اکسید گوگرد تبدیل کند. ازن می تواند سولفید ها را به سولفات ها، یدید ها را به ید و بسیاری از ترکیبات آلی را به مشتقات اکسیژنی آن ها تبدیل کند.

استفاده از این ماده برای تبدیل هیدروکربن های منتشر شده از اگزوز خودرو ها به اسید و آلدهید ها بسیار مهم است.ازن از انتشار آلودگی توسط دود خودرو ها جلوگیری به عمل می آورد.ازن در صنعت نیز کاربرد های فراوانی دارد. از ازن به عنوان معرف شیمیایی، ضد عفونی کننده در تصفیه آب و فاضلاب و سفید سازی پارچه در صنعت نساجی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>