اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

برق گیر

در صورتی که تجهیزات ساختمانی تحت تأثیر انرژی ناشی از صاعقه یا عملیات سیستم قرار بگیرد، وسیله ای به نام برق گیر از تحت تأثیر قرار گرفتن انرژی سیستم جلوگیری می کند. امواجی با بزرگی و سرعت در کنار هم و با پارامتر سیستم متغیر فعالیت کرده و به صورت انرژی تأثیر پذیر در سراسر سیستم حرکت می کنند.

تأثیرات هر گونه جا به جایی بر سیستم محافظ و عایق کاری متفاوت است. در واقع برقگیرها از وسایل ایمنی می باشند که موج های ولتاژ ضربه ای را دریافت کرده و به زمین منتقل کرده و از ورود آن به ایستگاه های انتقال و توزیع نیرو جلوگیری می کنند. این وسیله ها انواع مختلفی دارند که هر کدام بسته به کاربرد و ویژگی های اختصاصی خود در بناهای مختلف استفاده می شوند.

Serge Protection device یا SPA در واقع همان برق گیر یا سرج ارستر می باشد. نحوه کنترل ولتاژ این وریستور به این صورت است که از آن جایی که ولتاژهای متفاوتی دارد، به نسبت همان ولتاژها دارای مقاومت های متفاوتی است.در زبان فارسی از لغت برق گیر برای دو وسیله متفاوت استفاده می کنند:

در بالای پست های فشار قوی و ساختمان ها میله های فلزی بلندی نصب می کنند که از اصابت صاعقه با خود ساختمان جلوگیری کرده و جریان الکتریکی صاعقه را گرفته و به زمین منتقل می کند. اولین بار بنجامین فرانکلین مخترع آمریکایی این وسیله را که در مهندسی برق، نیزه نامیده می شود اختراع کرد.

برای محافظت تجهیزات و سازه ها در برابر حوادث ناشی از ولتاژ های ناگهانی اضافه، مثل رعد و برق از برق گیر استفاده می شود. این وسیله در برابر ولتاژهای معمولی مثل عایق الکتریکی عمل می کند و مقاومت بسیار زیادی دارد.

ولی در مواجهه با ولتاژهای آنی مقاومت پایینی دارد و به همین دلیل موج الکتریکی که دریافت کرده را به زمین منتقل می کند. برق گیر وسیله کاربردی است و در برابر سایر وسایل حفاظتی، حفاظت بالاتری داشته و توانایی حذف مقدار زیادی از امواج گذرا را دارد. این وسیله به صورت موازی در بین زمین و فاز قرار گرفته و انرژی و ولتاژ اضافی را به زمین انتقال می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>