اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیتروژن

کاربرد عنصر نیتروژن برای مصرف از منابع مختلفی در دسترس قرار گرفته است.

  • تثبیت صنعتی
  • تثبیت اتمسفری آن
  • تثبیت بیولوژیکی
  • منابع آلی

نیتروژن قابل دسترس صنعتی مهم ترین منبع عنصر نیتروژن در جهان است. تثبیت صنعی این ماده توسط Caro در سال 1901 با استفاده از N2 و Ca(CN2) از کلسیم کاربید برای اولین بار صورت گرفت. سپس آمونیاک از گاز نیتروژن و گاز هیدروژن در حرارت بالا 400 تا 6000 درجه سانتی گراد و فشار حدود 200 تا 1000 اتمسفر توسط Harber و Bosh تولید شد.

تثبیت نیتروژن اتمسفری

تثبیت نیتروژن اتمسفری زمانی رخ می دهد که گاز نیتروژن توسط انرژی نور شکسته شده و سپس تبدیل به نیتریک اکسید (NO2) می شود. سپس با اکسیژن ترکیب شده و نیترات را تولید می کند. نیترات توسط باران به زمین منتقل می شود. اما مقدار نیتروژنی که توسط این روش تثبیت می شود کم می باشد.

تثبیت بیولوژیکی نیتروژن

تثبیت بیولوژیکی نیتروژن توسط میکروارگانیسم ها صورت می گیرد. میکروارگانیسم ها نیتروژن اتمسفری را توسط فرایندی به نام آمونیفیکاسیون (توسط باکتری) تبدیل به آمونیم می کنند. باکتری هایی مانند nitrosomonas, nitrosospira nitrosococcus , آمونیوم را تبدیل به نیتریک اکسید می کنند. سپس باکتری هایی مانند نیتروباکتر، نیتروسپیرا، نیتروسپینا و نیتروکوکوس نیتریک اکسید را به نیترات تبدیل می کنند. این بهترین فرم قابل جذب برای رشد و نمو گیاه است.

تثبیت آلی نیتروژن

انواع مختلفی از کود های آلی وجود دارد. این کود ها حاوی انواعی از ترکیبات عنصر نیتروژن می باشند. کود های متراکمی مانند کود های مورد استفاده در حیاط خانه، کود مرغی، کمپوست مزرعه و کود سبز از انواع کودهای حاوی ترکیبات نیتروژنی هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>