اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیتروژن

عنصر نیتروژن بخش اصلی اسید آمینه و اسید های هسته ای است که ماده ای حیاتی برای ادامه زندگی اند. لوبیا یک گیاه است و مانند بیشتر گیاهانی که دانه سبوسی دارند عمل بازیافت نیتروژن را به طور مستقیم از هوا انجام می دهد. زیرا ریشه های آن ها برآمدگی هایی دارد که حاوی میکروب هایی است که طی فرایندی به نام تثبیت نیتروژن عمل تبدیل به آمونیاک را انجام می دهند. این گیاهان آمونیاک را به اکسید های نیتروژن و آمینو اسید تبدیل کرده و پروتئین می سازند.

عنصر نیتروژن عنصر شماره 7 جدول تناوبی است. این ماده ایزوتوپ هایی را نیز دارد که در ادامه مورد بحث قرار می گیرد. عنصر نیتروژن دو ایزوتوپ پایدار دارد. این ایزوتوپ ها با نام های N-14 و N-15 شناخته می شوند. مهم ترین ایزوتوپ عنصر نیتروژنN-14 با فراوانی 99.634% است. این ایزوتوپ در چرخه CNO در ستارگان تولید می شود. ایزوتوپ N-15 نیز مقدار درصد باقیمانده را شامل می شود. موارد گفته شده ایزوتوپ های طبیعی این عنصر هستند.

یکی از ده ایزوتوپ این عنصر که به صورت مصنوعی تولید می شود دارای نیمه عمری برابر با نه دقیقه بوده و ایزوتوپ های دیگر نیمه عمر چند ثانیه یا حتی کمتر دارند.واکنش های زیست شناختی واسطه ای مانند همانند سازی، جذب و ترکیب نیترات سازی و… باعث کنترل پویایی نیتروژن در خاک می شوند. این ترکیبات اغلب نی توانند به عمل غنی سازی N-15 لایه زیرین و تخلیه محصول منجر شوند. البته این فرایند اغلب مقادیری از آمونیام و نیترات نیز دربردارد. خاک نیتراتی نسبت به خاک آمونیومی، توسط ریشه درختان بهتر جذب و ترکیب می شود.

فواید عنصر نیتروژن در زندگی گیاهان

در واقع عنصر نیتروژن غذای اصلی گیاهان است. این ماده از اجزای اصلی پروتئین بشمار می آید. کاربرد عنصر نیتروژن این ماده شگفت انگیز در موارد زیر نیاز است:

  • ساخت اسید های آمینه
  • در کاتالیز واکنش های شیمیایی
  • حمل و نقل الکترون ها
  • کلروفیل (قادر ساختن فتوسنتز)

بسیاری از بخش های دیگر گیاهان

علاوه براین این ماده نقش مهمی در فرایند های فیزیولوژیکی مختلف داراست. رنگ سبز تیره را القا کرده و رشد برگ، ساقه و سایر بخش های گیاه و نمو آن ها را افزایش می دهد. این ماده با تحریک رشد ریشه فواید زیر را فراهم می کند:

  • بهبود کیفیت میوه
  • افزایش محتوای پروتئین
  • جذب و استفاده بیشتر از سایر مواد مغذی نظیر پتاسیم و فسفر
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>