اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنسیم

خصوصیات ویژه تکنسیم از ساختار اتمی ([36Kr] 4d55s2) آن ناشی می شود. همانطور که از آرایش الکترونی تکنسیوم مشخص است، اوربیتال d لایه ماقبل آخر در این عنصر در حال پر شدن است. این عنصر به واسطه آرایش الکترونی که دارد، در دسته فلزات واسطه قرار می گیرد. فلزات واسطه در حقیقت مابین دسته فلزات قلیایی خاکی و عناصر گروه بور در جدول تناوبی قرار گرفته اند.

به عناصر واسطه، عناصر گروه B نیز گفته می شود.با توجه به آرایش الکترونی مشخص است که هفت الکترون در دورترین لایه الکترونی آن وجود دارد. پس در ترکیبات شیمیایی حتی به صورت کاتیون هفت بار مثبت (+Tc 7) نیز می تواند ظاهر شود.هسته ای کاربرد دارد. تکنسیوم در هوای مرطوب به آهستگی تیره می گردد. همچنین در شرایط اکسیده شدن، به صورت یک یون Pertechnetate Tc-4 آزاد می شود.

خواص شیمیایی این عنصر همانند عناصر رنیوم و منگنز است. این عنصر در محلول های تیزاب سلطانی ( اسید هیدروکلریک غلیظ و اسید نیتریک غلیظ) اسید نیتریک و اسید سولفوریک غلیظ شده و حل می شود. درحالی که در اسید هیدروکلریک حل نمی شود. این عنصر از خوردگی و زنگ زدن فلزات به خوبی جلوگیری می کند. در دمای زیر 11 کلوین یک ابر رسانا است.

عنصر تکنسیم در واقع سبک ترین عنصر شیمیایی است. این عنصر در طبیعت ایزوتوپ پایدار ندارد. به بیان دیگر، این ماده یک عنصر مصنوعی است که در راکتور ساخته می شود. توجه داشته باشید که در هنگام تولید تکنتیم، چندین ایزوتوب آن با هم ساخته می شوند. بنابراین، به دلیل نیم عمر کم و تنوع ایزوتوپ های آن، امکان محاسبه جرم اتمی میانگین برای تکنسیوم وجود ندارد. به بیان دیگر، عنصر تکنسیم در جدول تناوبی جرم اتمی میانگین ندارد. از دیگر ویژگی های عنصر تکنسیم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • حالت فیزیکی آن در دمای 25 درجه سلسیوس و فشار 1 اتمسفر به صورت جامد است.
  • دمای ذوب و دمای جوش این عنصر به ترتیب 2157 و 4265 درجه سانتی گراد است.
  • ساختار بلوری آن به شکل شش گوشه (Hexagonal) است.
  • این عنصر آلوتروپ ندارد.
  • جرم اتمی تکنسیم برابر با 98 g/mol است.
  • چگالی آن نیز برابر با 11 g/cm3 می باشد.

یون های تکنسیم معمولا عدد اکسایش برابر با اعداد -1، -3، 0، +1، +2، +3، +4 +5، +6 و +7 را دارند. در حقیقت یک اکسید اسیدی قوی محسوب می شود. اعداد اکسایش 0، +4 و +7 متداول تر می باشند.
اولین انرژی یونیزاسیون آن برابر با 702 kJ/mol است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>