اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تکنسیم

عنصر تکنسیوم کاربرد های بسیار زیادی در زندگی انسان دارد. از جمله آنها می توان به ردیابی متالورژیکی، سرما شیمی، مقاوم در برابر خوردگی و پزشکی هسته ای اشاره کرد. فلز تکنسیوم در حقیقت یکی از قدرتمند ترین مواد برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی فلزات است.

به عنوان مثال اگر مقداری از یک محلول نمک اسید تکنسیم (پرتکنات) را که به نسبت بسیار کم (مثلا یک صدم یا حتی یک هزارم) به یک قطعه فولاد اضافه کنید، این فولاد تبدیل به یک دژ تسخیر ناپذیر در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی خواهد شد. علاوه بر آن، تکنسیوم و آلیاژ های آن، فوق رسانا می باشند. بنابراین می توانند جهت تولید میدان مغناطیسی قوی در دما های پائین استفاده شوند.

یکی دیگر از خواص شگفت انگیز تکنسیوم، قدرت بسیار زیاد آن در هدایت نیروی برق است. بنابراین به فلز تکنسیم این امکان را می دهد که در وسایل انتقال برق از نقطه ای به نقطه ای دیگر استفاده شود. در واقع تکنتیوم در این امر میان سایر فلزات بدوم رقیب می باشد. همچنین در مجسمه سازی نیز کاربرد دارد و به منظور جلوگیری از خوردگی و فساد از آن بهره می برند. همانطور که قبلا بیان شد، این عنصر یک ابر رسانای عالی در دمای 11 کلوین و حتی کمتر خواهد بود.

کاربرد تکنسیم در پزشکی شیمی

نصر تکنسیم دارای خواصی ویژه است که کاربرد آن را در پزشکی و تشخیص امراض مناسب ساخته است. به عنوان مثال ترکیبات تکنسیوم ارگانیک در طراحی استخوان کاربرد دارند. امروزه جهت تشخیص یا حتی درمان بسیاری از بیماری های مدرن، استفاده از روش های پزشکی هسته ای اجتناب ناپذیر است. در این شاخه در حقیقت با استفاده از مواد رادیواکتیو (رادیو دارو ها) و یا دستگاه ها ( شتاب دهنده ها) پرتوزا از بافت یا عضو مورد نظر پزشک معالج، تصویر برداری می شود. همچنین آن بافت را می توان به وسیله پرتو های رادیواکتیو تحت تأثیر قرار داد.

به طور کلی می توان گفت که پزشکی هسته ای به دو قسمت مختلف تشخیص و درمان تقسیم می شود. در بخش تشخیص، ترکیبات شیمیایی دارای مواد پرتوزا (مثلا ایزوتوپ های تکنسیم) را به بدن بیمار تزریق می کنند. این ترکیبات با توجه به ساختار شیمیایی که دارند در عضو مورد نظر جمع می شوند. سپس دستگاه های اندازه گیری پزشکی هسته ای، پرتو های ساطع شده از ماده پرتوزا را اندازه گیری می کنند. در نهایت تصویری دقیق از شکل فیزیکی اندام مورد بررسی و سایر ویژگی های مورد نظر پزشک ارائه می دهند. در واقع به جراح کمک می کند که مراکز بیماری و تومور ها را در بدن انسان تشخیص دهند. در نتیجه با اطمینان کامل دست به عمل جراحی بزند.

99Tcm عنصر پرتوزایی است که نسبت به سایر رادیو نوکلئویید ها در روش های تشخیص پزشکی هسته ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که بیان شد، نیمه عمر آن 6 ساعت است. این مدت زمان برای گرفتن اطلاعات پزشکی کافی است. به علاوه این مدت زمان آنقدر طولانی نیست که بتواند مریض را دچار پرتو گیری تشعشعی غیر ضروری نماید. از آنجاییکه تکنسیوم بافت هدف چندگانه دارد، پس می توان به کمک آن تمام بدن را اسکن نمود. از این رو، به منظور عکسبرداری اسکلت استخوان ها، مغز، طحال، کبد، ماهیچه قلب، مغز استخوان، کلیه، مثانه، غدد بزاقی و اشکی، سینه، شش ها، پاراتیروئید، و… بکار می رود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>