اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کربن

سنگ آهک، دولومیت و کربن دی اکسید از بزرگ ترین منابع عنصر کربن معدنی هستند. مقادیر قابل توجهی از کربن نیز به صورت ذخیره شده در منابع آلی وجود دارد. زغال سنگ، نفت خام و آذریخ (یخ آتشین یا هیدرات متان) از انواع این منابع بشمار می آیند.

نشان شیمیایی عنصر کربن، عنصر شماره 6 جدول تناوبی با نماد C نشان داده می شود. این عنصر دارای عدد اتمی 6 و عدد جرمی (جرم اتمی) 12 می باشد. جالب است بدانید نقطه ذوب عنصر کربن بسیار بالا و در حدود 3500 درجه سانتی گراد است. این نقطه ذوب درواقع بالاترین نقطه ذوب در بین عناصر است. عنصر کربن به دلیل دارا بودن 4 الکترون در لایه ظرفیت به عنوان عنصری 4 ظرفیتی شناخته می شود. این ماده می تواند پیوند کووالانسی با سایر عناصر داشته باشد.

انواع عنصر کربن

به دلایل زیادی این ماده قابل توجه است. اشکال مختلف عنصر کربن وجود داد. نرم ترین آن گرافیت و یکی از سخت ترین ها نیز الماس است. علاوه بر اشکال گفته شده گرافیت و فلورن نیز از انواع عنصر کربن به شمار می آیند. این ماده میل زیادی به پیوند با اتم های کوچک دیگر از جمله اتم های دیگر کربن دارد.

اندازه بسیار کوچک آن امکان پیوند های متعدد را به وجود آورده است. این خصوصیات در این ماده بی نظیر، شکل گیری ده میلیون ترکیب کربنی را سبب شده است. درواقع ترکیبات کربن زیر بنای حیات را در زمین می سازند. چرخه کربن نیتروژن نیز قسمتی از انرژی تولید شده توسط خورشید و ستارگان دیگر را تامین می کند.

آلوتروپ عنصر کربن

تاکنون چهار آلوتروپ عنصر کربن شناخته شده است. این آلوتروپ ها به شکل زیر هستند. درواقع کربن به دلیل دارا بودن لایه ظرفیت، قادر است به شکل های گوناگونی از دگرشکل ها درآید.

  • آمورف (غیر متبلور)
  • گرافیت
  • الماس
  • فولرن
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>