اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نیوبیم

برای نگهداری فلز نیوبیوم حتی در دمای معمولی، باید حتما در یک فضای محافظت شده قرار داده شود. علاوه بر آن، پودر نیوبیوم را نیز بایستی در مخازن محکم و در بسته و در مکانی خنک، خشک، با تهویه مناسب و به دور از حرارت، گرما، شعله و جرقه نگهداری شود. لازم به ذکر است که برای خاموش کردن فلز نیوبیم در حال سوختن، به هیچ وجه از آب استفاده نکنید. زیرا در این صورت ممکن است باعث انفجار بزرگ شود.

خطرات نیوبیم بر روی سلامتی انسان

نیوبیم دارای ترکیباتی است که خوشبختانه بیشتر مردم با آنها تماسی ندارند. به عبارت دیگر، نیوبیوم هیچ نقش بیولوژیکی نیز ندارد. اما توجه داشته باشید که تعدادی از این ترکیبات بسیار سمی می باشند، پس باید با احتیاط از آنها استفاده نمود. غبار این فلز برای پوست و یا چشم ها خطرناک است و قابل اشتعال می باشد. از طرفی دیگر، زمانیکه استنشاق شود، می تواند در ریه و استخوان ها باقی بماند. در این صورت با کلسیم وارد واکنش شده و سپس به عنوان فعال کننده سیستم آنزیمی عمل خواهد کرد.

به عنوان نمونه، استنشاق چهل میلی گرم نیترید و یا پنتاکسید نیوبیم در متر مکعب در جانوران آزمایشگاهی سبب زخم شدن ریه ها می گردد. دقت داشته باشید که این عنصر بر روی محیط زیست اثر منفی نمی گذارد.ایزوتوپ های یک عنصر، تنها در تعداد نوترون ها با هم تفاوت دارند. نیوبیم طبیعی تنها از یک ایزوتوپ پایدار 93Nb (100 %) تشکیل شده است.

علاوه بر آن، 32 ایزوتوپ ناپایدار نیوبیوم نیز شناخته شده است. از جمله پایدار ترین رادیو ایزوتوپ های آن، می توان به 92Nb با نیمه عمر 7/34 میلیون سال، ایزوتوپ رادیو اکتیوی 94Nb با نیمه عمر 20300 سال و همچنین رادیو ایزوتوپ 91Nb با نیمه عمر 680 سال اشاره کرد. تعدادی رادیو ایزوتوپ دیگر نیز شناسایی شده اند که نیمه عمر بیشتر آنها کمتر از 2 ساعت است.

ترکیبات عنصر نیوبیوم

همانطور که بیان شد اکسید نیوبیوم از مهم ترین ترکیبات فلز نیوبیوم است. از دیگر ترکیبات معدنی آن می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اکسید نیوبیم (NbO)
  • دی اکسید نیوبیم (NbO2)
  • پنتا اکسید دی نیوبیم (Nb2O5)
  • هیدرید نیوبیم (NbH)
  • دی هیدرید نیوبیم (NbH2)
  • تری کلرید نیوبیم (NbCl3)
  • تترا کلرید نیوبیم (NbCl4)
  • پنتا کلرید نیوبیم (NbCl5)
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>