اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نئودیمیم

عنصر نئودیمیم یکی از مواد شیمیایی نادر در زندگی است. در تلویزیون، لامپهای فلورسنت و کم مصرف و شیشه ها وجود دارد. نئودیمیوم یکی از چندین فلز در آلیاژهایی است که معمولاً در سنگ چخماق های سبک استفاده می شود. نئودیمیم در رنگ آمیزی شیشه ها (شیشه دیدیمیم) استفاده می شود. قادر به جذب تابش زرد سدیم شعله است. این نوع شیشه برای محافظت از چشم جوشکارها استفاده می شود. همچنین برای رنگ آمیزی شیشه به رنگهای بنفش جذاب استفاده می شود.

مهم ترین آلیاژها نئودیمیم، آهن و بور است. به عنوان آهنرباهای دائمی ساخته می شود. این آهنرباها بخشی از اجزای وسایل نقلیه مدرن هستند. در ذخیره اطلاعات رایانه ای و در بلندگوها استفاده می شوند. ژنراتورهای توربین بادی با استفاده از آهنرباهای نئودیمیوم-آهن بورNdFeB برق تولید می کنند.

لیزرهای نئودیمیوم ایتریوم آلومینیوم گارنت Nd: YAG پرکاربردترین لیزرها در کاربردهای تجاری و نظامی هستند. برای برش، جوشکاری، خط کشی و هدف گیری استفاده می شوند.موتورهای برقی در خودروهای هیبریدی و خودروهای برقی از آهنرباهای نئودیمیوم با قدرت بالا برای تغذیه خودرو استفاده می کنند.

کاربردهای دیگر این عنصر

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی MRI با استفاده از NdFeB برای به دست آوردن نمای داخلی بدن بدون اشعه استفاده شد.آهنرباهای نئودیمیوم برای مصارف پزشکی مانند بریس های مغناطیسی و ترمیم استخوان مورد آزمایش قرار گرفته اند. مسائل زیست سازگاری مانع از کاربرد گسترده آن شده است.نئودیمیوم دارای ظرفیت حرارتی فوق العاده زیاد در دمای مایع-هلیوم است.

احتمالاً به دلیل شباهت هایی با Ca2+، Nd3+ برای تقویت رشد گیاه گزارش شده است. ترکیبات عناصر کمیاب خاکی اغلب در چین به عنوان کود استفاده می شود.قدمت ساماریوم -نئودیمیوم برای تعیین روابط سن سنگها و شهاب سنگها مفید است.ایزوتوپهای نئودیمیوم ثبت شده در رسوبات دریایی برای بازسازی تغییرات گردش اقیانوس گذشته استفاده می شود.

آهنربای نئودیمیوم بر روی براکت mu-metal از هارد دیسک استفاده می شود.یونهای نئودیمیوم در انواع مختلف بلورهای یونی و همچنین در شیشه ها، به عنوان یک عامل افزایش لیزر عمل می کنند. معمولاً 1064 نانومتر نور را از یک انتقال اتمی خاص در یون نئودیمیوم، پس از "پمپاژ" به تحریک از منبع خارجی، ساطع می کنند.

اسلب شیشه ای نئودیمیوم در لیزرهای بسیار قدرتمند برای همجوشی استفاده می شود.نئودیمیم ممکن است برای رنگ آمیزی شیشه از بنفش خالص تا قرمز شرابی و خاکستری گرم استفاده شود.به عنوان اجزای مهم باتری های قوی، آهن ربا، فتوولتائیک باعث صرفه جویی در مصرف انرژی پاک می شوند.

با افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، توربین های بادی، پنل های خورشیدی و سایر دستگاه های با تکنولوژی بالا، استفاده از این عنصر افزایش می یابد.این دستگاه به طور گسترده در میکروفون، بلندگوهای حرفه ای، هدفون، هارد دیسک کامپیوتر، موتورهای الکتریکی و ژنراتورها استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>