اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نئودیمیم

آهنربای نیودیمیوم (همچنین به عنوان NdFeB، NIB یا Neo magnet شناخته می شود) پرکاربردترین نوع آهنربای عناصر کمیاب خاکی است. این آهنربای دائمی از آلیاژ نئودیمیوم، آهن و بور ساخته شده و ساختار کریستالی Nd2Fe14B چهار ضلعی را تشکیل می دهد. آهنرباهای نیودیمیوم در سال 1984 توسط دو شرکت مطرحی بنام جنرال موتورز و سومیتومو فلزات ساخته شد.

قوی ترین آهنربای دائمی صنعتی است. به دلیل فرایندهای مختلف تولید، آنها به دو زیر شاخه تقسیم می شوند، یعنی آهنرباهای NdFeB متخلخل و آهنرباهای پیوندی. NdFeB در موتورهای الکتریکی، ابزارهای بی سیم، هارد دیسک ها و اتصال دهنده های مغناطیسی کاربرد دارند.به نامهای آهنربای نئودیومی، آهنربای نئودیوم، مگنت نئودیوم و آهنربای نئودیم در بین مردم و صنعت گران خوانده می‌شود.

خواص آهنربای نیودیمیوم

آهنربای نیودیمیوم در ترکیب اش از عنصر نئودیمیوم تشکیل شده است. این آهنربا دارای مغناطیس فوق العاده و قوی ترین آهنربای شناخته شده در دنیا می‌باشد.آهنرباهای نیودیمیوم می توانند هزاران بار وزن خود را به راحتی بلند کنند.

آهنرباهای نئودیمیوم بر اساس حداکثر انرژی خود، که مربوط به خروجی شار مغناطیسی در واحد حجم است، درجه بندی می شوند. مقادیر بالاتر نشان دهنده آهنرباهای قوی تر است. برای آهنرباهای متخلخل NdFeB، طبقه بندی بین المللی گسترده ای وجود دارد. مقادیر آنها از 28 تا 52 متغیر است.برخی از خواص مهم مورد استفاده برای مقایسه آهنرباهای دائمی عبارتند از:

Remanence (Br)، قدرت میدان مغناطیسی را اندازه گیری می کند.نیروی اجباری Hci، مقاومت مواد در برابر مغناطیس شدن است.حداکثر انرژی BHmax، چگالی انرژی مغناطیسی با حداکثر مقدار چگالی شار مغناطیسی B بر شدت میدان مغناطیسی H مشخص می شود.دمای کوری TC، دمایی که در آن مواد مغناطیس خود را از دست می دهند.

آهنرباهای نیودیمیوم ماندگاری، نیروی اجبار و انرژی بسیار بالایی دارند، اغلب دمای کوری پایین تری در مقایسه با سایر آهن رباها دارد. آلیاژهای آهنربای نئودیمیوم خاصی که شامل تربیوم و دیسپروزیم است، توسعه یافته اند که دمای کوری بالاتری دارند و به آنها اجازه می دهد تا دمای بالاتر را تحمل کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>