اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

عنصر پرازئودیمیم تنها یک ایزوتوپ پایدار و طبیعی دارد بنام 141Pr. یک عنصر تک هسته ای می باشد. این ایزوتوپ دارای 82 نوترون است.تمام ایزوتوپهای عنصر پرازئودیمیم نیمه عمر کمتر از یک روز (و بیشتر زیر یک دقیقه) دارند، به استثنای 143Pr با نیمه عمر 13.6 روز. 143Pr و 141Pr حاصل از شکافت اورانیوم هستند.

منابع عنصر پرازئودیمیم

عنصر پرازئودیمیم در طبیعت یافت نمی شود، اما عمدتا در مونازیت و باستنازیت یافت می شود. پرازئودیمیم در انواع مواد معدنی یافت می شود. مقادیر بیشتری از عنصر در مونازیت و باستنازیت وجود دارد. تکنیک های جدید، مانند تبادل یونی و استخراج حلال، منجر به جداسازی آسان بسیاری از عناصر کمیاب شده است. پرازئودیمیم را می توان از طریق کاهش کلسیم کلرید بی آب فلوراید نیز به دست آورد.

عنصر پرازئودیمیم در محیط زیست

عنصر پرازئودیمیم یکی از عناصر نادر است. چهار برابر بیشتر از قلع وجود دارد. معمولاً فقط در دو نوع مختلف سنگ معدن یافت می شود.عمده سنگ معدن تجاری که پرازئودیمیم در آن یافت می شود مونازیت و باستنازیت است. مناطق اصلی معدن چین، ایالات متحده، برزیل، هند، سریلانکا و استرالیا هستند. ذخایر این عنصر حدود 2 میلیون تن تخمین زده می شود. تولید جهانی اش حدود 2500 تن در سال است.

اثرات عنصر پرازئودیمیم بر سلامتی

عنصر پرازئودیمیم دارای سمیت کم تا متوسط است. نمکهای محلول پرازئودیمیم سمی هستند، اما نمکهای نامحلول غیر سمی بوده ولی محرک پوست و چشم می باشند.این عنصر در محیط زیست بسیار خطرناک است و در مواجهه طولانی مدت باعث آسیب ریه می شود و هنگامی که در بدن تجمع یابد، می تواند تهدیدی برای سلامت کبد باشد.

اثرات زیست محیطی عنصر پرازئودیمیم

عنصر پرازئودیمیم توسط صنایع تولید کننده بنزین وارد محیط زیست می شود. وقتی وسایل خانگی حاوی این عنصر دور ریخته می شود، وارد محیط زیست خواهد شد. پرازئودیمیم به تدریج در خاکها و محیط آبی تجمع می یابد و در نهایت منجر به افزایش این عنصر در انسان، حیوانات و خاک می شود.پرازئودیمیم در حیوانات آبزی باعث آسیب به غشای سلولی شده و باعث تأثیر منفی بر تولید مثل و عملکرد سیستم عصبی می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>