اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فلزات

عنصر کالیفرنیوم-252 با نیمه عمر 2.645 سال، منبع نوترونی بسیار قوی است. به گفته جفرسون، یک میکروگرم (0.000001 گرم) Cf-252، 170 میلیون نوترون در دقیقه تولید می کند. این ایزوتوپ کاربردهای گوناگونی دارد، از جمله اینکه به عنوان نشر دهنده نوترون عمل می کند و نوترون هایی را برای راه اندازی راکتورهای هسته ای فراهم می کند. همچنین به عنوان منبع نوترونی برای تشخیص سنگ معدن طلا و نقره از طریق تکنیکی که به نام فعال سازی نوترون شناخته می شود.

ایزوتوپ Cf-252 یک ماده هدف برای تولید عناصر ترانس کالیفرنیوم است. به عنوان مثال، عنصر 118، oganesson، سنگین ترین عنصر، هنگامی ایجاد شد که دانشمندان یون های کلسیم را با بمباران کالیفرنیوم تولید کردند.ایزوتوپ 249Cf از تجزیه بتا 249Bk حاصل می شود در حالی که ایزوتوپ های سنگین تر از تابش شدید نوترون توسط واکنش ها تولید می شوند. وجود ایزوتوپهای 249Cf، 250Cf، 251Cf و 252Cf امکان جداسازی کالیفرنیوم را فراهم می کند تا بتوان خواص آن را با مقادیر ماکروسکوپی بررسی کرد.

Californium-252 یک ساطع کننده نوترون بسیار قوی است. یک میکروگرم 170 میلیون نوترون در دقیقه آزاد می کند که خطرات بیولوژیکی را ایجاد می کند. در برخورد با کالیفرنیوم باید از اقدامات حفاظتی مناسب استفاده شود.

نیمه عمر ایزوتوپ های عنصر کالیفرنیوم

همه ایزوتوپهای کالیفرنیوم رادیواکتیو هستند. ایزوتوپهای با عمر طولانی از برکلیوم 249 یا کالیفرنیوم 249 تولید می شوند. آنها کالیفرنیوم -249 (نیمه عمر 351 ساله)، کالیفرنیوم -250 (نیمه عمر 13 ساله)، کالیفرنیوم -251 (نیمه عمر 898 ساله) و کالیفرنیوم -252 (نیمه عمر 2.645 ساله) هستند.

همه ایزوتوپهای کالیفرنیوم رادیواکتیو هستند. Cf-251 با نیمه عمر حدود 800 سال پایدارترین است. ایزوتوپ Cf-252 یک ساطع کننده نوترون بسیار قوی است، به این معنی که دارای ویژگی غیرمعمول انتشار نوترون در هنگام تجزیه است. کالیفرنیوم منبع بسیار کارآمدی از نوترون است. به گفته Chemistry Explained، ایزوتوپ هایی که به این شکل رفتار می کنند بسیار غیر معمول هستند. Cf-252 در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، :

  • کاربردهای نظامی، فلزیاب و به عنوان راهی برای تشخیص استرس فلزات در هواپیما کاربرد دارد.
  • Cf-252 برای درمان سرطان دهانه رحم استفاده می شود
  • می تواند به تجزیه و تحلیل محتوای گوگرد نفت کمک کند.
  • برای کشف فلزاتی مانند طلا یا نقره با تجزیه و تحلیل فعال سازی در محل مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کالیفرنیوم ممکن است در انفجارهای ستاره ای خاصی موسوم به ابرنواخترها تولید شود.
  • در فلزیاب های قابل حمل، برای شناسایی سنگ معدن طلا و نقره
  • برای شناسایی لایه های آب و روغن در چاه های نفت
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>