اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کشنده داف XF105 
یکی از مطرح ترین و شناخته شده ترین برنده ها در زمینه ماشین آلات سنگین داف تراکس ( DAF Truks) است. دفتر مرکزی این کامیون ساز در کشور هلند و شهر آیندهووین است. این شرکت از نظر تاریخی در سال 1928 توسط هوبرت ون دورن با نام DAF NV تأسیس شد. اما این شرکت در سال 1993 به خاطر مشکلات مالی و ورشکستگی به نام DAF مجددا راه اندازی و تأسیس شد.

شرکت داف که در بسیاری از کشورهای جهان دارای نمایندگی های فروش و خدمات پس از فروش است محصولات مختلفی را در بازار عرضه کرده است. از مدل های این محصولات می توان به سریXF اشاره کرد. DAF XF در سال 1997 معرفی و روانه بازار شد. این محصول در کشور انگلستان و هلند تولید می شود و از نظر کاربردی استفاده های بسیار زیادی دارد. نسخه XF105 نیز یکی از بهترین ماشین های سنگین برای حمل نقل های طولانی است.در اروپا این کشنده یکی از پرفروش ترین مدل ها در میان رقبا به حساب می آید و به خاطر هزینه های پایین نگهداری و مصرف پایین سوخت مورد توجه رانندگان زیادی قرار گرفته است. به خاطر این دو ویژگی بارز این کشنده در سال 2007 به عنوان برترین کشنده بین المللی سال انتخاب شد.

کشنده داف XF105

DAF XF 105 در کلاس ماشین های سنگین 44 تنی با رنو Magnum Man TGX و Iveco Stralis رقابت می کند. این تریلر در 2 تیپ tractor و rigid با دو سه و چهار محور موجود است و سه نوع پیشرانه برای آن در نظر گرفته‌شده است. طراحی ظاهری این تریلر به دلیل استفاده از پنل های ساده و وجود نداشتن ظرافت خاص در آن خیلی شیک و زیبا نیست. حتی چراغ های مستطیلی نیز نتوانسته تا به زیبایی این تریلر بی افزاید. چراغ های مه شکن نیز به اندازه ای کوچک هستند که تقریبا تأثیری در ظاهر این خودرو ایجاد نکرده است.در داخل کابین چنین موضوعی به چشم می خورد. طراحی داشبورد بسیار ساده است.

در واقع می توان گفت که زیبایی در این تریلر فدای عملکرد آن شده است.رقبای DAF XF 105 برخلاف آن در این مدت سعی در بهبود ظاهر و زیبایی داشته اند. با این وجود کیفیت ساخت کابین بسیار خوب است و از استحکام خوبی نیز بر خوردار می باشد. ویژگی مثبت دیگر کابین XF 105 دربخش کنترل ها و دکمه ها است که به خوبی طراحی شده اند و برای دسترسی به آنها رانندگان هیچ مشکلی ندارند. صندلی راننده به صورت ارگونومیک طراحی شده و به دلیل داشتن حالت های تنظیم مختلف راحتی و نرمی قابل توجهی دارد. همچنین آینه های این کشنده به خوبی فضای عقب را پوشش می دهند و در قیاس با دیگر کشنده ها نقاط کور به حداقل رسیده است. در وسط کابین یک صفحه نمایش وجود دارد که در صورت نیاز راننده می توانند از طریق آن وضعیت فنی ماشین را چک کند. از دیگر امکانات و نجهیزات این کشنده می توان به سیستم کروز کنترل سیستم هشدار دهنده ی برخورد از جلو و سیستم دوربین DAF اشاره کرد.در عقب کابین فضای زیادی برای ذخیره و نگهداری وجود دارد که این امکان را به راننده ها می دهد که حتی یک یخچال 42 لیتری را در داخل کابین جای دهند.

DAF XF105

DAF XF 105 به پیشرانه ی توربو 6 سیلندر 12.9 لیتری مجهز می باشد که توانایی تولید 410 460 و 510 اسب بخار را دارد و در دو تیپ یورو 4 و یورو 5 موجود است. تمامی این پیشرانه ها قادر به تولید 1844نیوتن متر گشتاور است. همچنین همه ی این پیشرانه ها به یک جعبه دنده ی 12 سرعته AS tronic ZF مجهز می باشند. یکی از ویژگی های اساسی این جعبه دنده در این است که امکان تعویض دنده قبل از تعویض اتوماتیک را به راننده می‌دهد که این ویژگی در سراشیبی ها کمک شایانی را به رانندگان می کند. همچنین این جعبه دنده برخلاف سایر جعبه دنده ها هر از گاهی نیاز به تعویض دنده توسط راننده دارد تا بتواند با بیشترین بازده کار کند و سوخت کمتری مصرف نماید.به کمک سیستم ترمز موتور سرعت XF105 در سراشیبی ها کنترل می شود و از یک حدی به بعد اجازه ی شتاب گرفتن به آن داده نمی شود. هندلینگ این تریلر با وجود طول زیاد آن خیلی نرم و راحت است. همچنین این تریلر به کمک فنرهای بادی مجهز می‌باشد که یک رانندگی راحت و نرم را برای رانندگان تضمین می نماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>