اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

استرانسیوم

ترکیبات استرانسیوم به طور کلی دارای ارزش تجاری محدودی می باشند. زیرا ترکیبات کلسیم و یا باریم مربوطه که معمولا می توانند همان کاربرد را داشته باشند، در مقایسه با ترکیبات استرانسیم ارزان تر هستند. با این وجود، تعداد کمی کاربرد در پزشکی و داروسازی، صنایع متالورژی، صنعت ذوب فلزات، صنایع گریس سازی، صنایع سرامیک سازی، صنایع رنگ سازی و مواد رنگی، صنایع باطری های الکتریکی، فیزیک نور یا اپتیک، حمام های نمک گداخته، صابون سازی، موم، جلا دهنده ها و غیره پیدا کرده اند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در صنایع نظامی؛ ترکیبات مختلف استرانسیوم همچون نیترات استرانسیم پر اکسید و اگزالات جهت ساخت منور ها، مهمات و ردیاب ها کاربرد دارند. علاوه بر آن، کربنات استرانسیوم می تواند در مهمات، تجهیزات نظامی، سیگنال های مخرب دریایی بکار رود.صنعت نفت؛ استرانسیوم به عنوان جایگزین باریت در گل حفاری برای چاه های نفت استفاده می شود.صنایع دارویی؛ در داروهای روان شناسی کاربرد دارد که باعث بالا رفتن درک مفاهیم و قدرت دریافت می گردند.

جواهرات؛ استرانسیوم می تواند به عنوان جواهر نیز استفاده شود. اما توجه داشته باشید که فلزی بسیار نرم است و به راحتی خراش بر می دارد. همچنین کانی سلستین به دلیل رنگ آبی زیبا، مناسب کلکسیونر ها می باشد.ساخت تلویزیون؛ کربنات استرانسیوم برای لامپ کاتدی تصویر تلویزیون های رنگی کاربرد دارد. در واقع، مهم ترین کاربرد آن، جهت تولید شیشه های رنگی تلویزیون خواهد بود. از طرفی دیگر، از اکسید استرانسیوم و اکسید باریم جهت محافظت اشعه در شیشه های تلویزیون بهره می برند.

دیگر کاربرد های ترکیبات استرانسیوم

با استفاده از اتم های استرانسیوم توانسته اند که دقیق ترین ساعت اتمی دنیا را توسعه دهند.به دلیل نمای انکساری بسیار بالای تیتانات استرانسیوم، این ترکیب در انواع جاذب های نوری کاربرد دارد. درحقیقت پراکندگی نوری آن بسیار بیشتر از الماس است.مک های استرانسیم برای ته نشینی ناخالصی های جزئی (مانند کمی منگنز، سیلیس و آهن) از محلول های غلیظ شده مانند سود سوز آور بکار می رود.

کربنات استرانسیوم همچنین در وسایل هشدار دهنده آتش نشانی، فریت های سرامیکی جهت ساخت آهنربا و همچنین سرب زدایی در هنگام فرآیند تولید الکترولیتی روی استفاده می شود. علاوه بر آن، استرانسیوم در تولید آهنربا (مگنت های هیدرواکسید آهن) و تصفیه و پالایش روی نیز کاربرد دارد. این دستگاه ها در حقیقت جهت ساخت فضاپیما ها، ایستگاه های هواشناسی، بویه های دریایی و سایر جاهایی که منابع قدرت هسته ای - الکتریکی، دراز مدت و سبک وزن نیاز دارند استفاده می شوند.

نمک قرمز رنگ استرنسیم در تولید رنگ قرمز فشفشه ها، مواد آتش زا، وسایل آتش بازی، شعله های بی خطر، موشک های منور، چراغ ها، تولید لوازم الکتریکی و تهیه باتری های اتمی کاربرد دارند. این نمک ها سبب تابش درخشان در فانوس دریایی می شوند.نمک های استرانسیم در تصفیه شکر و چغندر قند نیز کاربرد دارند.جهت تهیه ابریشم مصنوعی می توان از ترکیبات استرانسیوم استفاده نمود.

کربنات استرانسیوم همچنین برای ساخت انواع خاصی از شیشه ها بکار می رود. علاوه بر آن، فلز استرانسیم به منظور تولید شیشه های خنثی و عاری از بور برای تولید آمپول، استفاده در پزشکی و شیشه های اپتیک ویژه کاربر دارد.از فسفات استرانسیم می توان برای تهیه لامپ های فلوئورسانس استفاده کرد.از کلرید استرانسیم می توان در ساخت خمیر دندان برای دندان های حساس بهره برد.از اکسید استرانسیوم جهت بهبود کیفیت لعاب سفال استفاده می کنند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>