اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تعریف یکسوسازی در مدار الکتریکی:
یکسوسازی، عملی است که در آن، یک منبع ولتاژ AC سینوسی با استفاده از دیودها، تریستورها، ترانزیستورها یا مبدل ها به یک منبع ولتاژ DC یا جریان مستقیم تبدیل می شود.

الکترونیک2

این فرایند یکسوسازی را می توان با یکسوسازهای مختلف نیم موج، تمام موج، کنترل نشده و کاملاً کنترل شده برای تبدیل منابع تکفاز و سه فاز به یک سطح DC ثابت انجام داد.

یکسوسازی، یکی از کاربردهای محبوب دیودها است. دیودها ارزان، کوچک و مقاوم هستند و با استفاده از آن ها می توان انواع مدارهای یکسوکننده را ساخت.

منابع تکفاز، مانند آن هایی که در خانه ها با ولتاژهای 120Vrms یا 240Vrms فاز به نول یا خط به نول (L-N) در دسترس هستند و ولتاژ و فرکانس ثابتی دارند، ولتاژ یا جریان های سینوسی تولید می کنند که به طور خلاصه آن را AC می نامند.

مدارهای یکسوساز سه فاز یا چند فاز، مشابه مدارهای یکسوساز تکفاز هستند؛ با این تفاوت که در حالت سه فاز، سه منبع تکفاز داریم که با یکدیگر یک منبع سه فاز را می سازند.

از یکسوسازهای سه فاز در بسیاری از کاربردهای صنعتی، مانند کنترل موتور، شارژ باتری و… استفاده می شود که توان بالاتری نسبت به مدارهای یکسوساز تکفاز دارد.

منابع سه فاز، از ترکیب ولتاژهای AC تکفاز با دامنه و فرکانس مشابه ساخته شده اند که هر یک از این ولتاژهای AC تکفاز، «فاز» نامیده می شود.

این سه فاز مختلف، به اندازه 120 درجه الکتریکی نسبت به هم اختلاف فاز دارند و یک دنباله فاز یا چرخش فاز 360∘/3=120∘ را ایجاد می کنند که در شکل زیر نشان داده شده است.

الکترونیک

یکی از مزایای منبع سه فاز AC، این است که توان الکتریکی را مستقیماً برای بارهای متعادل و یکسوکننده ها مهیا می کند.

از آنجایی که دامنه ولتاژ و فرکانس یک منبع سه فاز ثابت است، می توان از آن برای تولید یک ولتاژ DC یکسو استفاده کرد. این ولتاژ DC در مقایسه با یک ولتاژ DC یکسو شده از منبع تکفاز، ریپل کمتری دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>