اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


هیدروژن


خواص عنصر هیدروژن را می شناسید ؟

عنصر هیدروژن با دارا بودن نماد شیمیایی H و عدد اتمی 1 به عنوان سبک ترین عنصر در جهان هستی تاکنون شناخته شده است. این عنصر به دسته نافلزات متعلق بوده و به دلیل آرایش الکترونی و شباهت این آرایش به فلزات قلیایی، در جدول تناوبی مندلیف، درست در بالای این فلزات قرار گرفته است.

باید به این نکته توجه شود که این ماده به هیچ عنوان خواصی مشابه با فلزات قلیایی ندارد و برخلاف این گروه از فلزات، به راحتی کاتیون H+ را تشکیل نمی دهد. این ماده انرژی یونشی بسیار بالا نسبت به این دسته از فلزات داراست.

در مواردی ممکن است این ماده در بالای هالوژن ها نیز قرار گیرد، زیرا یک نافلز است و می تواند تشکیل H منفی دهد. نقطه ذوب و جوش پایین این عنصر ارزشمند به دلیل نیرو های جاذبه ضعیف بین مولکول های H2 است.

مولکول H2 توسط گرما، پرتو دهی و کاتالیزور به راحتی فعال شده و گاز های هیدروژن فعال شده به سرعت با بسیاری از مواد و به صورت گرماده واکنش می دهند. این عنصر علاوه بر اینکه سبک ترین ماده است، فراوان ترین ماده در جهان نیز بشمار می آید. تقریباً 75 درصد از جرم جهان از این ماده ساخته شده است. اما باید توجه نمود که در روی کره زمین و طبیعت، اتم هیدروژن را به سختی می توان یافت.

تمام عناصری که در جهان هستی وجود دارند، می توانند برای زندگی بشر مفید واقع شوند. در واقع این خود انسان است که باید راه های درست استفاده از منابع گسترده انرژی در جهان را آموخته و در راه پیشرفت جهان از آن استفاده نماید. امروزه با پیشرفت علم و فناوری و تکنولوژی و پیدایش روش های نوین، صنایع نیز دگرگون شده اند و آدمی می تواند به پیدایش آینده ای راحت امیدوار باشد.

استفاده از عنصر هیدروژن یکی از امید های دانشمندان برای جایگزینی سوخت های فسیلی و حذف گاز های گلخانه ای و اثر گلخانه ای می باشد. امید است در سال های آتی، علم بتواند راه جدید و به صرفه ای را برای استفاده از این ماده با ارزش معرفی کند تا بتوان از آن برای استفاده گسترده و عمومی بهره برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>