اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکسر

دستگاه میکسر آزمایشگاهی از کاربردی ترین وسیله های آزمایشگاه شیمی می باشد که برای مخلوط کردن نمونه های مختلف استفاده می شود. امروزه میکسرهای آزمایشگاهی گوناگونی در بازار وجود دارند، که هر کدام به روش های متفاوت مایعات مختلف را هم زده و به منظور استفاده در آزمایش ها مخلوط می کنند.

از پر کاربرد ترین میکسرهای آزمایشگاهی می توان به همزن های مغناطیسی اشاره کرد. در این نوع از همزن ها ابتدا نمونه ها جهت مخلوط شدن در ظرفی مانند ارلن ریخته می شوند و بعد از قرار دادن میله در آن، ظرف بر روی صفحه ی مغناطیسی قرار داده می شود. میله ی درون ارلن به وسیله ی نیروی مغناطیسی و بدون تماس مستقیم به چرخش در آمده و نمونه ها مخلوط می شوند.

همان طور که اشاره شد همزن های آزمایشگاهی وسیله هایی هستند که از طریق سیستم های گوناگون، سیالات مختلف آزمایشگاهی را مخلوط می کنند. از آن جایی که سرعت هم زدن نمونه ها و مکرر بودن آن در آزمایش ها اهمیت زیادی دارد، همزن ها از تجهیزات ضروری آزمایشگاهی هستند. انواعی از این میکسرهای آزمایشگاهی علاوه بر مخلوط کردن نمونه ها، عمل گرم کردن را نیز به طور همزمان انجام می دهند.

مخلوط همگنی که در نهایت به وسیله ی همزن ها تهیه می شود در آزمایش های مختلف در آزمایشگاه ها و همچنین در صنایع متفاوت به طور متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها در آزمایشگاه هایی مانند آزمایشگاه بیوتکنولوژی، علوم زیستی و تصفیه ی فاضلاب کاربرد زیادی دارند. همچنین از صنایع گوناگونی که دستگاه های میکسر در آن ها به فراوانی کاربرد دارند، می توان به صنایع دارویی، لوازم آرایشی، الکترونیکی، مواد غذایی و… اشاره کرد.

به طور کلی اجزا و ساختارهای تشکیل دهنده ی همزن های آزمایشگاهی بسته به نوع همزن و با توجه به آن متفاوت می باشند. رایج ترین نوع همزن ها که همزن های مغناطیسی می باشند، شامل یک میله به نام stir bar، محفظه ای به جهت نگهداری مایعات (به طور مثال ارلن) و صفحه ی مغناطیسی با ساختارهای تنظیم کننده می باشند.

بر روی این دستگاه ها نیز پیچ هایی برای تنظیم سرعت گردش میله و در بعضی موارد برای کنترل میزان حرارت قرار دارد. میکسرها همچنین شامل آهن رباهای قوی برای تشکیل میدان مغناطیسی در دستگاه می باشند. مخلوط کن های آزمایشگاهی پیچیده ای نیز وجود دارند که دارای ساختارهای پیچیده و تخصصی تری هستند. از این ساختار های پیچیده می توان پروانه، canister wall، پاروی مخلوط کن، موتور، پایه برقی، پایه اصلی کل دستگاه و… را نام برد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>