اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

میکسر

از مهم ترین ویژگی های این تجهیزات آزمایشگاهی، قابل تنظیم بودن فرایندهای مختلف آن ها می باشد. همزن ها باید قابلیت تنظیم سرعت و کنترل تعداد دورهای مختلف چرخش را دارا باشند و ارتفاع سینی آن ها قابل تنظیم باشد. همزن ها از لحاظ ارگونومی طراحی مناسبی برای استفاده مفید توسط کابرها دارند. این دستگاه ها با توجه به نوع کاربردی و برای هماهنگی بیشتر و بهتر دارای قابلیت استفاده از پروانه های مختلف می باشند.

میکسرهای مکانیکی نیز به جهت تعمیر آسان تر در مواقع مورد نیاز، به چند قسمت قابل تقسیم هستند. قابل ذکر می باشد که جنس مخزن نگهداری نمونه در نواحی تماس مستقیم با مواد و برای جلوگیری از زنگ زدن، فولادی می باشد اما در سایر نواحی دارای پوششی از رنگ پلی استر الکترواستاتیک است. 40 درجه سانتی گراد و 90 درصد نیز معمولاً و به ترتیب، حد اکثر دما و رطوبت کارکرد می باشند.

انواع دستگاه میکسر آزمایشگاهی

همزن مغناطیسی که پیش تر نیز اشاره های مختلفی به آن شد یکی از انواع رایج میکسر های آزمایشگاهی است که مدلی از آن که هم زمان با مخلوط کردن نمونه ها عمل حرارت دهی را نیز انجام می دهد، هات پلیت نامیده می شود. انواع دیگر این دستگاه ها همزن های مکانیکی هستند که بر اساس نوع پره به سه مدل پره توربینی، پره ملخی و پره پارویی تقسیم می شوند.

در بین این سه مدل ساده ترین نوع، همزن پره پارویی می باشد که برای طیف گسترده ای از گرانروی ها کاربرد دارد، اما همزن پره توربینی غالباً برای مایعات با گرانروی پایین کاربرد دارد. شیکرها که خود شامل دسته های مختلفی هستند، نیز از همزن های آزمایشگاهی محسوب می شوند. همزن های برقی، میکسر چند منظوره، برش بالا، مخروطی و ورتکس هم از انواع دیگر این تجهیزات آزمایشگاهی می باشند.

شیکرهای آزمایشگاهی

شیکرها که برای مخلوط کردن حجم های پایین استفاده می شوند و با توجه به نوع کاربردشان شامل انواع مختلفی می باشند، جزء مخلوط کن های آزمایشگاهی محسوب می شوند. در آزمایشگاه های میکروبی برای کشت و مخلوط کردن با حرکت دایره مانند و سرعت کم از شیکرهای اوربیتالی استفاده می شود. شیکر خورشیدی یا روتوشیکر که نام دیگر آن می باشد شیکری است که زاویه صفحه اش را بر اساس افق تنظیم می کند.

شیکری که عمل مخلوط کردن نمونه های مختلف آزمایشگاهی را با حرکات افقی انجام می دهد نیز شیکر صفحه ای نام دارد. برای مخلوط کردن مایعات داخل لوله ی آزمایش از شیکر لوله استفاده می شود. همچنین کاربردی ترین شیکر برای رشد سلول، شیکر انکوباتور می باشد، که مجموعه ای از شیکر و انکوباتور است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>