اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

اکسیژن

دستگاه اکسیژن متر وسیله ای است که که می تواند مقدار اکسیژن مایع یا محیط را اندازه بگیرد. این دستگاه که از تجهیزات آزمایشگاهی بسیار دقیق می باشد، کاربرد فراوانی دارد. اکسیژن متر دارای انواع پرتابل، قلمی و رومیزی می باشد که بر اساس کاربرد دارای دو نوع مایع و محیطی می باشد. حتی برخی از انواع آن ها قابلیت اندازه گیری اکسیژن در هر دو حالت مایع و محیط را دارند.

اندازه گیری میزان اکسیژن محیط و مایعات مخصوصا در تعیین کیفیت آب، از اهمیت بسزایی برخوردار است. برای اندازه گیری اکسیژن از دستگاهی به نام اکسیژن متر استفاده می شود که دارای دو نوع مایع و محیط می باشد. از اکسیژن متر مایع برای اندازه گیری میزان اکسیژن آب و از نوع محیط، برای اندازه گیری اکسیژن هوا استفاده می شود.

این دو نوع اکسیژن متر، اکسیژن مایع و محیط را بر حسب میلی گرم بر لیتر یا ppm اندازه گیری می کنند. برخی از این دستگاه ها قابلیت اندازه گیری اکسیژن محیط و مایع را با هم دارند. چون میزان اکسیژن محلول در آب برای زندگی جانداران آبزی بسیار مهم است، پس دستگاه اکسیژن متر از این لحاظ کاربرد زیادی دارد. همچنین در آزمایشگاه ها و صنایع کشاورزی و حتی بیمارستان ها نیز از این وسیله زیاد استفاده می شود.

2- انواع اکسیژن متر

اکسیژن متر دارای انواع مختلفی است که اکسیژن متر قلمی، پرتابل، رومیزی و آنلاین نمونه هایی از آن هاست.

دستگاه اکسیژن متر قلمی

به صرفه ترین اکسیژن متر و کوچک ترین آن، نوع قلمی می باشد که به دلیل غیر قابل تعویض بودن الکترود آن، دارای عمر کوتاهی نسبت به انواع دیگر اکسیژن مترها هستند.

دستگاه اکسیژن متر پرتابل

به دلیل قابل حمل بودن، برای استفاده در محیط های بیرون، از اکسیژن متر پرتابل استفاده می شود. این دستگاه با باتری کار کرده و برخلاف نوع قلمی، می توان الکترود آن را تعویض کرد. این دستگاه میزان اکسیژن محلول در آب را به روش الکتروشیمیایی اندازه می گیرد.

دستگاه اکسیژن متر رومیزی

برای تأمین جریان برق اکسیژن مترهای رومیزی که بیشترین کاربرد را در آزمایشگاه ها دارند، از آداپتور و برق شهری استفاده می شود. این دستگاه جزء تجهیزات آزمایشگاهی بوده و مانند اکسیژن متر پرتابل، دارای الکترودی است که می توان آن را تعویض کرد. به همین دلیل مدت زمان زیادی می توان از آن استفاده کرد.

اکسیژن متر آنلاین

این نوع از دستگاه ها که به طور دایم روشن می باشند، علاوه بر سنجش میزان اکسیژن، دارای توانایی های دیگری نیز هستند. به عنوان مثال این نمونه می تواند برای کم یا زیاد کردن بعضی از مواد به محلول مورد نظر، به شیر برقی دستور دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>