اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کدورت

استفاده از کدورت سنج در صنایع غذایی، نوشیدنی ها، پتروشیمی، تصفیه آب و فاضلاب حائز اهمیت است. میزان کدورت موجود در آب های آشامیدنی در سلامتی انسان ها بسیار مهم است. شفافیت و سلامت آب های آشامیدنی هم برای تأمین سلامت انسان ها و هم برای راحتی در توزیع و انتقال آن، مورد توجه است. اگر میزان کدورت آب زیاد باشد، هزینه های گندزدایی بالارفته و اثری که گندزداها در سالم کردن آب دارند، کم می شود.

در آب های سطحی و زیرسطحی مانند رودخانه ها و دریاچه ها، به دلیل وجود کبالت در آن ها، نور نمی تواند به عمق نفوذ کرده و رشد گیاهان را با اختلال مواجه می کند. به دنبال آن زندگی ماهی ها و صدف هایی که تغذیه کننده از این گیاهان هستند و به دلیل عدم برخورداری از نور کافی، دچار مشکل می شوند. برای آب آشامیدنی، میزان کدورت استاندارد قابل قبول، 5 NTU است.

در تعیین سلامت آب امروزه علاوه بر تعیین کیفیت آن با دستگاه کدورت سنج آزمایشگاهی، شمارش ذرات نیز باید انجام شود. چون میکروارگانیسم هایی چون ژیاردیا و کریپتوسپوریدیوم می توانند از فیلتراسیون عبور کنند. پس در تصفیه آب هر دو پارامتر کیفی، اندازه گیری کدورت و شمارش ذرات باید انجام شوند.

در ابتدا باید دستگاه کدورت سنج کالیبره شود، به این ترتیب که از یک سری استانداردهای تجاری در بازار برای این امر استفاده می شود. استانداردهای مورد نظر با توجه به نوع نمونه های مجهول برای اندازه گیری کدورت ها، داخل محفظه قرار داده شده و با خواندن مقدار کدورت آن ها، رنج استاندارد به دست آمده و کدورت سنج کالیبره می شود.

بعد از آن، بعد از مخلوط کردن نمونه های مجهول و از بین رفتن حباب های حاصل از مخلوط کردن و تکان دادن آن ها، می توان نمونه ها را داخل سل های کدورت سنج ریخت. سل های پر شده را بعد از خشک کردن قسمت خارجی آن ها، داخل محفظه ی دستگاه می گذاریم. سپس از روی صفحه نمایشگر می توان، میزان کدورت را مشاهده کرد.در صورت نشان دادن عددی کمتر از 40 روی صفحه نمایشگر، میزان کدورت مستقیم خوانده می شود. در صورت بالا بودن عدد نمایشگر از 40، نمونه باید به شکل رقیق شده مورد اندازه گیری قرار گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>